Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '16

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

EGD'den katmerli sohbetler

EGD'den katmerli sohbetler
 

 

 

Faruk Güllüoğlu Gaziantep Mutfağı'nın Güneşli Kübban Tesisleri'nde  düzenledikleri; tanışma sonrası deneyim ve bilginin paylaşıldığı aylık geleneksel  "Katmerli Sohbetler Toplantısı"na, Ekonomi Gazeticileri Derneği'nin (EGD) başarılı başkanı Celal Toprak'ın daveti üzerine katıldım.

 

 

 

Finans dünyası ve katılım bankacılığının öncü ve duayen (Kıdemli) adlarından M. Zeki Sayın, katılanlarla birlikte oldu. 1960'lı yıllardan beri süregelen finans yaşamı içinde geçmişe dair ilginç deneyimlerini paylaştı. Çalışma yıllarına ait kimi anılarını aktardı. Kendisine yöneltilen sorulara doyurucu yanıtlarda bulundu.

Kamu Bankaları Yönetim Kurulu Başkanlığı dönemiyle çoğu çevrelerin tanıdığı M. Zeki Sayın'ın renkli kişiliğinin yanı sıra bir gönül adamı olarak da herkesin sevgisini ve takdirini kazandığı bilinmektedir.

Etkinlik sonrasında  tanışma fırsatını bulduğum Kırşehirli M. Zeki Sayın'a beğeni alan  Kırşehir Sevdası  başlıklı şiirimi sundum. Okurlarımın tanıması açısından aşağıda özgeçmişini de  aktardım.

Gecenin geç saatlerine dek süren toplantı sonrasında katılanlara gereken ilgiyi gösteren Celal Toprak'a, M. Zeki Sayın'a ve konuklarıyla ayrı ayrı ilgilenen Faruk Güllüğlu’na teşekkürlerimizi ilettik.

Yakınlığını gördüğümüz güler yüzlü ve şık giyimli kurumun genel müdürü Talip Bayram’ı tanıdım. Memduh Efendioğlu, Yılmaz Sönmez ve  beni aracına alıp yol boyu söyleşerek İstanbul’un her zamanki yoğun trafiğinde bir süre birlikte olduğumuz Soner Asar’ı tanımanın mutluluğunu yaşadım!  

 

                                 Mehmet Zeki SAYIN kimdir?

Mehmet Zeki SAYIN,  Kırşehir’in Mucur İlçesi’nden olup, 1942 yılında Ankara’da doğdu.

İlk ve orta öğrenimini Mucur, lise tahsilini Kayseri’de 1962 yılında tamamladı. Aynı sene Ankara İktisadi ve  Ticari İlimler Akademisi (Maliye İhtisas) dan Temmuz  1966  döneminde mezun oldu.

Devletin birçok kademesinde görev alan  M.Zeki SAYIN 1967–1974 yıllarında T.C. Ziraat Bankası’nda Müfettiş Muavini - Müfettiş, 1974–1977 yılları arasında Vakıflar Bankası Genel  Müdür Yardımcılığı, 1977–1978 yıllarında Türkiye Kalkınma Bankası (Eski ismi DESİYAB) Genel Müdürlüğü görevlerini yürüttü. PETLAS’ın ve daha başka yatırımların Kırşehir‘de yapılmasında büyük emekleri geçti. 1978–1980 İşletmeler Bakanlığı Bakanlık Özel Müşavirliği, 1980–1982 Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Bakanlık Özel Müşavirliği  görevlerinde bulundu.

1982 yılında Bakanlıktaki görevinden istifa ederek, yurt dışı taahhüt hizmetleri yapan bir Holding’de Sanayi, Mali ve Genel Koordinatör olarak çalıştı. 1986 yılında bu vazifelerinden kendi isteği ile ayrılarak,  SAYIN Şirketler Grubunu  kurdu.

1984–1994  yılları arasında Albaraka Türk’te Denetleme Kurulu Üyesi olarak görev yaptı.

1994 Belediye seçimlerinden sonra İstanbul Büyükşehir Belediyesi‘nin çeşitli kurumlarında başta İSKİ olmak üzere Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yaptı. İSKİ’de İstanbul’un su sorununu çözen takımın asli üyelerindendi.

1998 yılında Belediyedeki görevlerinden ayrılan M. Zeki SAYIN 1998–2001 yılları arasında  Faisal Finans’ın Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Murahas Üyeliği görevlerinde bulundu.

2001-2003 yılları arasında tekrar Sayın Şirketler Gurubunda Yönetim Kurulu Başkanlığı vazifesine dönmüşken 28 Mart 2003 tarihinde Kamu Bankaları ortak Yönetim Kurulu Başkanlığı’na (T.C. Ziraat Bankası A.Ş.- T.Halk Bankası A.Ş.) seçildi. Bankaların ayrı ayrı yürümesinin kararlaştırılmasından ve ana sözleşme değişiklikleri nedeniyle idari bünyesinde bazı değişikliklerden sonra 12 Nisan 2005’de bu görevinden ayrıldı.

Haziran 2003 tarihinden itibaren  Başak Sigorta A.Ş., Başak Emeklilik A.Ş. ve Başak Depoculuk A.Ş.’ de Yönetim Kurulu Başkanlığı yaptı. Bunların  Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı aracılığı ile % 56,67 hissesinin satılması sonucu Mayıs 2006 tarihinde  ayrıldı.

Haziran 2005 – 2013 tarihleri arasında  İstanbul Ticaret Üniversitesi Mütevelli Heyeti Üyeliği, Mayıs 1995 - Aralık 2014 tarihleri arasında Su Vakfı Mütevelli Heyeti Üyeliği  ve Mayıs 2003 – Nisan 2016 tarihleri arasında Bileşim Alternatif Dağıtım Kanalları ve Ödeme Sistemleri A.Ş.’de Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerinde bulundu.

Şimdilerde Tasfiye Halinde Emlak Bankası Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Tasfiye Kurulu Üyeliği ile Bileşim Alternatif Dağıtım Kanalları ve Ödeme Sistemleri A.Ş.’de Yönetim Kurulu Danışmanlığı görevi devam etmekte olup, daha birçok iştirak ve gönüllü kuruluşlarda da (İTO Meclis Üyesi ve 18 No’lu Meslek Komitesi Bşk,  İstanbul Huzur Hastanesi ve Dinlenme Evleri Vakfı Yönetim Kurulu Bşk. İstanbul SMMM Üyeliği  v.s.) görevlerine devam etmektedir.

M. Zeki SAYIN,  evli olup üç evlat babasıdır.  

                                                              * 

 

NOT: İlgili görüntüleri, aşağıda slâyt durumunda izleyebilirsiniz!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..