Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '12

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim çıkmazımız ve Japon eğitim sistemi (2)

Eğitim çıkmazımız ve Japon eğitim sistemi (2)
 

Görülen Hocanın hesabının kuvvetli olduğu...


“Japonlar yaratıcı olmamakla birlikte uygulama ve uyarlamayı çok iyi bilen bir toplumdur. Kim, nerede ve ne zaman yaşamış olursa olsun herkesten bir şeyler öğrenilebileceğine inanırlar.

Ararlar sorarlar, bulurlar, seçerler, öğrenirler; bilip öğrendiklerini başarı ile uygulayarak geliştirmeye çalışırlar.

Kimseden ileri olduklarını açıkça söylemezler ama kimseden geri olmadıklarına da inanırlar. (1)

Kendilerini ve kültürel varlıklarını her gün yenilemeye hazır ve açıktırlar. Japonlar bu özellikleriyle daima çağdaşlığı yaşayan bir toplum olmuştur. Devrimler ve büyük sıçramalar yapmalarına pek gerek kalmamıştır.

Çünkü büyük devrimler uzun süre kapalı kalan toplumlar için gerekli olmaktadır.

Japonlar için değişme, yaşamın değişmeyen kuralıdır. Japon toplumu yeniyi alırken eskiyi atmaz, yeniliği seçerken yaşlıyı kınamaz, kötülemez, yaşadığı hayatı, eskiden yeniye doğru uzanan geçmişten geleceğe doğru akan bir süreklilik olarak görür. (2)

Batıda uygarlık, tarihi bir olgu olarak kent, kentleşme ve kentli insan kavramlarıyla özdeşleştirilir. Çin ve Japon kültürlerinde ise uygarlık, yazıya, yazı sanatına, yazı ürünlerine dayandırılır.

Semavi dinlerin egemen olduğu toplumlarda eğitim sözle başlarken, Japon kültürü ve eğitimi yazı ile başlar, yazıya bağlı olarak gelişir, yazıya bakarak değerlendirilir.

Japon insanının eğitim düzeyi yazısından belli olur. Ortadoğu’lu bir bilge, öğrencisini konuşmasına ya da sözüne bakarak tanımaya çalışır, Japon öğretmen ise, öğrencisini yazısından tanımak ister ve ona  “Bir şey yaz ki seni tanıyayım” der. Öğrencisini yazısına bakarak seçer.

Japon anlayışına göre yazının karakteri, güzelliği, okunaklılığı eğitim düzeyinin en güvenilir göstergesidir. (3)

Japonlar okumayı seven bir toplumdur.

Trende, otobüste, her yerde bir şeyler okumaya çalışan insanlara rastlamak mümkündür. Bu okuyucu potansiyeli doğal olarak her alanda gözlenebilecek bir yayın canlılığını beraberinde getirmektedir.

Japonya’da günlük olarak 1000 kişi için 550 gazete yayınlanmaktadır.

Üç büyük Japon gazetesi, (Yonmiri, Asabi, Mainichi) 16 milyondan fazla sabah baskısı yapmaktadır.  Aynı gazeteler bir o kadar da akşam baskısı yapmaktadır.

Ayrıca 1400 civarında, 90 milyonun üzerinde tiraja sahip olan aylık magazin dergisi yayınlanmaktadır. (4)

Japonlar gelişmiş ekonomi ve teknolojinin yanında, oldukça gelişmiş bir eğitim sistemine de sahiptir. Japonya bugün dünyada zorunlu öğretim ile ortaöğretimde en yüksekokullaşma oranına ulaşan ülkelerden birisidir. (5)

...

Bu bölümü özellikle sadece yukarıdaki alıntıya ayırdık...

Demek istenen;

Eğitilerek talep eder hale getirilebilen bir insanınız yoksa

Ortada öğrenebilir bir insanınız da olmayacaktır.

...

Kıssadan hisse...

Hoca evlenmiş,

Dostları Hocaya eşinin adı sorarlar,

-“Bilmem!” deyince, dostları;

-“Aaa... Nasıl olur Hoca?”,

-“Okumaya niyetim yok, ondan öğrenmedim” der.

Veya geçinmeye...

Devam edecek...

www.canmehmet.com

Resim; İnternet ortamından alıntıdır.

Kaynak ve kaynağın alıntıları, sondan başa giderek;

(5) Kaynak; http://www.belgeler.com/blg/hld/japonya

(4) Beauchamp, 1982

(1-2-3) güvenç ve diğerleri, 1990

 
Toplam blog
: 1117
: 1768
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

Ticari ilimler akademisindeki öğrenciliğim sırasında, bir kamu iktisâdi kuruluşunda başladığım ça..