Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eğitim Mağduru Olmak

Eğitim Mağduru Olmak
 

 

İlkokul 5. sınıfı bitirdiğimde, özel ve devlet okulların sınavlarına girmiştim. O zamanlar (70 lerin ortasında) her okulun sınavı farklı yapılırdı. Sınavlarda başarı olamadık, istenen puanları alamadık. Evimize en yakın devlet okuluna girip 3 yıllık ortaokulu tamamladık. Yine o zamanlarda yaşanan anarşi ortamından dolayı üniversiteye gitmek can güvenliği açısından tehlikeli olduğu için babam bari bir meslek sahibi olsun diye önce beni askeri sınavına, sonra meslek lisesi sınavına soktu. Bendeniz ilkini yine kazanamadım, ama ikinci sınavda başarılı olup Maçka End. Meslek lisesinin Elektronik bölümünü kazandım. Eskilerin dediği gibi altın bileziğim olacaktı. O sırada 12 Eylül darbesini yaşadık, bir günde anarşi bitmiş, ülkemiz refaha kavuşmuştu. Peki bizim üniversite işimiz ne olacaktı. İçimden okumak geçiyordu, ama meslek lisesindeydim ve bir iki adım gerideydim. İlk yıl sınavı kazanamadım. Ailemden bir şans daha istedim, eksik olmasınlar bana bir şans daha verdiler. O yıl İstanbul Teknik Üniversitesi Elektrik Bölümünü kazandım. Ülkemizin anlamsız git gelleri benim öğrenim hayatımı neredeyse bitirecekti. Belki iyi bir dil öğrenememiştim, belki iyi lise öğrenimi alamamıştım ama iyi bir üniversiteye girmiştim.

Bütün bunları niye anlatıyorum. Benzer durum, yine ülkemizin durmadan değişen sistemi bu sefer kızımı etkiliyor. İlk önce her sene sınav dediler binlerce öğrenci liseye girmek için o yaşlarda strese girdi. Sonra sınavı teke indirdiler, iyi mi kötü mü oldu çocuklar yine bilemediler. Biraz tembellik, biraz tecrübesizlik kızım sınavda başarısız oldu. Olan oldu dedik, düz (Anadolu olmayan ) liseye gidesin dedik. Bu sefer düz lise bulamıyoruz. Bu ne demek bir sınavda başarısız olan bir öğrencinin öğrenim hayatı bitmiş oluyor. Telafisi yok. Meslek liseleri alternatifi var, ama şans başarısızlıktan dolayı yine zayıf. Her şey bu kadar basit mi? Olmamalı. Başarısızlığın bahanesi olmaz, ateş düştüğü yeri yakar.

 

Küçük bir inceleme yaptım, Kadıköy Maltepe ve Kartal ilçelerine baktım, okul durumu nedir diye tablo şöyle:

Kadıköy’de toplam 23 okul var, 1 Fen, 11 Anadolu, 3 Düz Lise, 6 Meslek, 2 İmam Hatip

Maltepe’de toplam 17 okul var, 5 Anadolu, 9 Meslek, 3 İmam Hatip (Düz lise görülmüyor)

Kartal’da toplam 25 okul var,  9 Anadolu, 3 Düz Lise, 11 Meslek, 2 İmam Hatip

 

Önceki yıllarda faaliyet gösteren düz liseler meslek veya imam hatip liselerine dönüştürülmüş. Düz lise olamayan bir yerde niye sınav yapıyorsun, kardeşim. Anlamak zor. Sınavı kaldıracaklarmış, olan 1999-2000 doğumlu çocuklara olacak. 70 li yıllarda harcanan bizler gibi. Deneme yanılma çalışmaları nesillerdir devam ediyor, olan gençliğe oluyor, harcanıyorlar. Bir de işin üniversiteye giriş ve üniversite boyutu var, ona burada hiç girmek istemiyorum. Kısaca eğitim sistemi AKP döneminde iyiye gideceğine daha da kötüye gitmiştir.

 

 
Toplam blog
: 487
: 1730
Kayıt tarihi
: 01.04.07
 
 

1965 İstanbul doğumluyum. İTÜ Elektrik mühendisliğinden mezun oldum. Özel sektörde Kalite Bölümünde..