Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '06

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim şart

Eğitim şart
 

Biliyorsunuz, ülkemizde yeni yeni üniversiteler kuruluyor. Başka üniversitelere bağlı, farklı illerdeki fakültelerde bağımsız üniversite olmanın heyacanı içinde. Ama sadece üniversite olmak için, belkide teknik açıdan yetersiz olan bu fakülteler nasıl bir özgüvenle bağımsızlıklarını ilan edebiliyorlar. Ayrıca bu okullara bir rektör atanmadan kendilerini üniversite olarak görebiliyorlar.

Üniversiteler geleceğe açılan, bilime açılan kapılar olmalıdırlar,sadece bir bina ve öğretim üyeleri üniversite adını almak için yetmez. Ben biliyorum ki bu üniversite olan okullarda gerekli labaratuvar,zengin kütüphane hatta anfi bile yok. Biliyorum çünkü bende bu okullardan birinde okuyorum.

Yetkililerin üniversite konularında daha seçici olmalarını istiyorum. Çünkü biz üniversitelilerin bunu hakettiğini düşünüyorum. Her yıl verdiğimiz harçlarla ve zorunlu bağışlarla buna destek olduğumuzuda düşünüyorum. Gerekli olanakları öğrencisine sağlayabiliyorsa,isterse her yerde üniversite açılsın.

Üniversite öğrencileri,yoğun bir sınav maratonundan sonra kazanabiliyorlar bu okulları.Daha ortaokuldayken başlıyorlar dersaneye gitmeye ve o zamandan testlerin içine gömülüyorlar. Küçücük yaşlarında büyük stres altına sokuyor çevre onları. Etraflarındaki çember o kadar daralıyorki, öss yi kazanamayanlar intihara kalkışıyor ,sosyallikleri yok oluyor ,kendilerine güvenleri kalmıyor.Hayatlarının sadece bu sınava bağlı olduğunu düşünüyorlar.

Tüm bu zorlukları aşıp üniversiteye giren bir gençte, ufkunu genişletecek , kendisini sosyalleştirecek, olanakları geniş ,dilediği gibi araştırma yapacak bir ortam bekliyor. Hayalini kurduğu ortamı bulamayınca ikinci bir çöküntü yaşıyor.

Eğer üniversite kurulacaksa , bu gençleri hayal kırıklığına uğratmayacak üniversiteler kurulmalı...

 
Toplam blog
: 19
: 954
Kayıt tarihi
: 28.08.06
 
 

Evet kendimden bahsetmeliyim. Ben 22 yaşında bir üniversite öğencisiyim.. Her genç kız gibi tabi ki ..