Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '12

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Sistemi yaz boz tahtası değildir ve olmamalıdır.

Eğitim Sistemi yaz boz tahtası değildir ve olmamalıdır.
 

1952 - 1957 yılları arasında ülkemizde,  ilkokulların sisteminde bir değişiklik yapmaya kalktılar ve bazı pilot okullarda Amerikan sistemi uygulamaya başladılar.

Bizim ilkokulda kalasik eğitim görülürken, hemen yakınımızdaki bir ilkokulda Amerikan sistemi uygulanıyordu. Merakımızı mucip olmuştu. Nedir bu sistem diye? Çünkü öyle bir lanse ediliyordu ki bu yeni sistem, bizim de ağzımızın suyu akıyordu.

Neticede hatırladığım kadarıyla bu Amerikan sistemi tam anlamıyla fos çıktı. Zannedersem uygulamadan kaldırıldı.

Çok da iyi oldu.

Bizim okuduğumuz  sistem çok iyiydi. İlkokula başlama yaşı yedi'ydi. Geçer not beş'di. İki zayıftı. İlk dönem sonunda karne alınırdı. Sınıf geçmek için ikinci dönem sonunda hiç kırık almamak gerekliydi. İkmale kalındığı gibi sınıfta kalmak da vardı.(Sanki bugün yok gibi) Ayrıca son,  yani beşinci sınıfta, bütün derslerden ilkokulu bitirme sınavına girilirdi. Böylece doğrü dürüst talebe ortaokula hazırlanırdı.

Nedense hangi yılda oldu bilmiyorum, ilk okulu bitirirken yapılan tüm dersleri kapsıyan sınavlar kaldırıldı. İlkokula giriş yaşı altı'ya çekildi. Daha sonra ilkokul süresi sekiz  yıla tamamlanıp, orta okulla birleştirildi ve sekiz yıllık ilköğretim sistemi uygulanmaya başladı. Daha sonra ÖSESELİ , MÖSESELİ,  GSDELİ  bir takım sınavlar ve sistemler devreye girdi ,en sonra da bol dörtlü sistem.

Esas önemli değişiklik orta okul ve liselerde oldu.

Biz, bugün olduğu gibi iki öğretim dönemi sonunda karne alırdık. Sınıf geçmek için her dersten en az beş almak gerekirdi. Tek dersten zayıfla sınıfı geçemezsek üst sınıfa borçlu geçerdik. Ama esas önemli olan ortaokulu  ve liseyi bitirme sınavlarıydı  ve bütün derslerden sınava girilirdi. Ayrıca birden fazla kırık not varsa sınıfta kalınır, bunu kimse önleyemezdi. İki sene üstüste kalınca da tasdikname verlir, okuldan uzaklaştırıldı. Yani işin şakası yoktu. (Şimdi bu uygulama var mı ? .Acaba )

Şimdi ise orta okul mefhumu ortadan kalktı. Sınıfta kalmak için üstüne para versen kalamıyorsun. Bilgi dağarcığı  tıntın.

İmam hatip okullarına gelince, onlarda da eğitim çok iyiydi. Kaliteli din adamı yetişiyordu. İşte yüzlerce din akademisyenine sahibiz. Ne olduda  yönetmelikleri değişti ? Ne olacak yani ??

Şimdi ben bütün bunları neden yazıyorum?

Sayın büyüklerim, sayın yetkililer 1950'li yılların eğitim sisteminde ne vardı da boyuna değiştirdiniz ?

Benimle beraber aynı sistem içerisinde okuyan ve Dünya üniversitelerinde ders veren sınıf arkadaşlarım var. Bir tanesi Nasa' da çalıştıktan sonra Kanada'da profesörlük yapıyor. Bir kaç tanesi Amerika'da üniversitelerde ders veriyor. Diğer birçoğu da yurt  içinde en üst görevlerde.

Ayrıca 1950 -1960 yılları arasında Tıp fakültelerinden, Hukuk fakültelerinden, İTÜ'den çok üstün bilgilerle donatılmış öğrenciler mezun olmuştur.

Acaba neyi eksik bulunmuş da bizim okuduğumuz sistemin değiştirilmesine karar verilmiştir.

Şunu açıkça söylüyorum ki, bizim okuduğumuz eğitim sistemi hiç değiştirilmeseydi, bugün çok daha kültürlü bir topluma sahip olurduk.

Ama bugün, üçgenin alanı nasıl hesaplanır sorusuna cevap veremeyen, ÖSS' de,   sıfır puan alan 180 bin lise mezunu öğrencimiz var.

İşte eğitim sisteminin sonucu.

 

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..