Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '18

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim Sistemimizin Çıkmaza Girmesinde Kimsenin Suçu Yok; Neden, Eğitimden Anladığımız Şey

Eğitim Sistemimizin Çıkmaza Girmesinde Kimsenin Suçu Yok; Neden, Eğitimden Anladığımız Şey
 

Eğitim karmaşasına suçlu arıyorsunuz değil mi, bulamazsınız; çünkü bu işin suçlusu yok.

Eğitim sistemimizin kendisi bile neden değil çünkü bu küçük bazı değişiklikler olsa da temelde 90 yıllık Türk maarif sistemi.

Eğitimden ne anladığımızda sorun var… Eskiden bu sorun olmuyordu, insanlar aydınlanınca…

Bir kere bugün hala eğitim bilgi öğretmek değil(ahlak ve terbiye vermek vs şeyler) ama aslında öyle olmalı.

Türkiye’deki okulların yarısı İmam hatip. İmam hatip esas itibarıyla ne öğretir? Ahlak ve terbiye. Ahlak ve terbiye öğrenmek için yüzlerce okul açılır mı?

Eğitimin okullarda verilmesi yanlış; ailede toplumda yaşayarak ahlak, terbiye ne istersen… Bunlar eğitim müfredatı içinde yer almaz. Senelerce eğitim veren yüzlerce okul bunlar için kurulur mu? Din öğreten yeterli sayıda okul.

Meslek okullarına da ilgi yok çünkü 16 yaşından önce meslek öğrenilmez. Meslek bilgi değildir. Mesleğin lisesi olmaz, 12 yaşındaki çocuk meslek öğrense ne yapacak çalışacak mı? Meslek lisenin değil üniversitenin karşılığıdır ki zaten oralarda da öğrenilen şey meslek.

Bu şekilde meslek okulları anlamsız, çocuk olarak görüp işe de almıyorlar zaten.

Eğitim çocuğa hayat hakkında bilgi verir ve çalışabilmesi için bir iş öğretir. Eğitim adam etmez, insanlık öğretmez. Böyle şeyler zaten okuyarak öğrenilmez.

Herkes Anadolu liselerine yığılıyor çünkü İmam hatip ve meslek okulları gençlerin isteklerine cevap vermiyor. Ben Anadolu lisesini bitiririm sonra meslek öğrenirim. Lisede meslek öğrenilmez, ne yapacak çırak mı olacak. Çırak, kalfa gibi şeyler anlamsız. Bir işi öğrenir çalışmaya başlarsın.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..