Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ekim '08

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim tatili

Eğitim tatili
 

Bu kadar uzun bir tatilden sonra okulun sıkıcı temposuna tekrardan girmek zor olacak. Hele de her hafta sunu yaptığınız ve sınavların yaklaştığı bir okulunuz varsa... Gerçekten rezil bir durum, içinde bulunduğumuz... Sorgulamamız gerek aslında. Bu yaşımızda bu kadar sorumluluk yüklenmesi üstümüze, doğru mu? Ya da bizden öncekiler derslerini daha hafif görürken, yeni nesile fazladan bir yükleme yapılması?

Benim annem matematik ödevime yardım edemiyorsa, burada bir sorun yok mudur? Yani, onların lisede gördükleri şeyleri, biz ortaokulda görünce çok daha gelişmiş bir ırk falan mı yaratacaklarına inanıyorlar. Ama beş zayıfla sınıf geçirtmeyi biliyorlar, orası da ayrı bir konu... Hayır, amaç "akıllı" bir toplum yaratmaksa, ortada bir tezat olduğu apaçık. Derin mevzular diyip, kimsenin konuşmaya yanaşmadığı hükümet davası, onun takip eden sürü ve onların mantığını anlamaya çalışan bizler, eğitim hususunda oturup iyice düşünmemiz gerekirken, o bayram senin bu bayram benim diyerek tatil yapmakla meşgul olduğumuz için aslında diğer ülkelerden nasıl geri kaldığımızı fark edemiyoruz bile.

Misal, bizim metrolarımız Avrupa'dakilere göre daha geniş ve daha modern ama bizimkiler iş saatleri içinde bile tıklım tıklım doluyken, Avrupa'da metrolarda herkes oturuyor, bir de üstüne boş yerler kalıyor. Ne alakası var bunun eğitimle diyeceksiniz... Acaba Türkiye'deki boş gezen adam sayısı fazla olduğu için böyle bir şey olabilir mi? Herkes düşünmeden doğurduğu için ve ülkemizde bu kadar insana verecek iş olmadığı için, zaten bu doğanların da yarısı okumadığı için, dolayısıyla metrolarımız savaş alanına dönüyor. Bütün bu söylediklerim, yabancılara övgü, bize hakaret değil. Sadece Türkiye'nin içinde bulunduğu eğitimsizlik girdabının ve böyle de devam edecek olan "akılsızlığın" farkında olmak için yazıyorum.

İş gene hükümete geliyor ama daha fazla cahil yetiştirip, kendilerine oy verdirmek yerine, biraz daha ülke geleceği için çalışmaları hem onların geleceği hem de bizimki açısından iyi olacak.

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..