Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '08

 
Kategori
Ramazan
 

Süleyman Ateş iddiaları

Süleyman Ateş iddiaları
 

Yaz tatili malum, 24 saat evde tek başınıza sıkıntıdan patlayınca artık ne yapacağınızı şaşırıyorsunuz. Gene sıkıntılı içinde kanalları dolaşıyordum bugün. Seda Sayan'ın programını da zaplarken gözüme başörtülü bir hanımla, Süleyman Ateş takıldı.

Okurum beğefendinin köşesini çoğu zaman. O camiada yegane mantıklı konuşanlardan biridir. Ne tartışıyorlar diye durdum.

Konu "adet günlerinde" oruç tutulup tutulmayacağı...

Süleyman Bey, tutulabileceği taraftarı ama karşısındaki hanım sanki namusuna laf etmişsiniz gibi avaz avaz bağrınıp, karşısında sakin durmaya çalışıp hafif sırıtan Süleyman Ateş'e ateş püskürüyor.

Tartışma izlemeyi çok sevmememe rağmen olayın nasıl sonuçlanacağını merak ettiğim için izlemeye devam ettim...

Hanımefendi, "Bakın şu an adet günümde olduğum için size ayeti okuyamıyorum" diye bir cümle kuruyor Süleyman Bey'e karşı.

Süleyman Ateş'te (bana göre dalga eder bir şekilde, tabii ki bayan dalga geçildiğini anlamıyor) "Mealini okuyun hanımefendi, Türkçesini söyleyin" diye tebessüm ediyor.

Hakbuki, düşününce ne kadar garip değil mi, ayetin Arapçasını o durumda okumak günah ama Türkçe'sini okumak değil... Umarım Süleyman Ateş, o cümleyi ciddi söylememiştir, benim düşüncem doğrudur.

Neyse, tartışma sürmekte...

Hanımefendi, ısrarla "Eğer adet günlerinde oruç tutulabilseydi, Allah, onu Kuran'a koyardı" diye bağrınmaya devam ediyor.

Süleyman Bey, artık baymış, sadece gülüyor kendi koltuğunda. Durumu anlamış olan Seda hanım söze giriyor:

"Süleyman Bey gerildi ama gerilecek bir şey yok. Sizin bizi ikna etmeniz gerekiyor değil mi? Sonuçta bize böyle öğretilmiş, insana bişey öyle öğretilmişse, değiştirilmesi çok zor. Sizin göreviniz de bizi ikna etmek." gibisinden bir konuşma sokuyor araya.

Tam o saniyede kanalı çevirdim. Yani size sonucu açıklayamayacağım, üzgünüm.

Ama burası özgür bir ortam olduğuna göre kendi sonucumu açıklayabilirim;

1- Adet döneminde, namaz kılınmaz, Kuran'a el sürülmez, herhangi bir ayet okunmaz türünden bir sürü iddia var. Bunlar hakkında yorum yapmaya niyetim yok. Çünkü oruç meselesinden daha derin konular olduğunu düşünüyorum.

2-Yukarıdakilerin yanı sıra, oruç tutmayla "adet"in ne alakası olduğunu kendi şahsımda hala çözebilmiş değilim. Benim bildiğim, oruç nefsi terbiye etmek ve açların durumlarını anlamak için tutulur. Neden regl döneminde açları anlayamayayım?

3-Bunların derin mevzular olduğunu biliyorum ama üzülüyorum, sıkılıyorum, mantığım isyan ediyor, kendimi tutamıyorum.

Daha fazla da uzatmıyorum...

 
Toplam blog
: 101
: 2198
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..