Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Eğitimde fiziki imkânlar...

Eğitimde fiziki imkânlar...
 

Eğitim-öğretim etkinlikleri ve bu etkinliklerin gerçekleştiği mekânlar olan okulların toplum hayatındaki yeri ve önemi tartışılmaz.

Çünkü okullar olmadan, başka mekânlarda etkin öğrenme ortamlarını organize etmek, mümkün değil.

Bu gerçekten hareketle konuya yaklaşıldığında, okulların varlığı yanında, imkânları da önem arz eder.

Örneğin fiziki durumu iyi, araç- gereci tam ve eğitim-öğretim etkinliklerine ayrılan alanları düzenli okullarda başarıya ulaşmak, diğerlerine nazaran daha kolaydır.

Bunlara, etkin bir yönetim anlayışı ve formasyonu tam bir eğitim kadrosu da dâhil edildi mi, başarı kaçınılmaz olur.

Ama ne yazık ki, eğitimde geçmişten günümüze varlığını koruyan ve bir türlü önlenemeyen bazı ciddi engeller var.

Başta sınıf mevcutlarının kalabalık oluşu; bu durum, ülkemizde merkezden kenar semtlere doğru, daha da belirgindir.

Sınıf mevcutları makul düzeyde olmadığı sürece, eğitimde, diğer iyileştirme çabalarının da fazla bir önemi olmuyor.

O halde yapılacak ilk iş, sınıf mevcutlarını, arzulanan düzeye indirmektir. Bu işin başarı sırrı ise, sağlıklı nüfus planlamasında yatar.

Hızla artan nüfusu, makul düzeye çekmek için üst düzeyde kurumlar, belirleyecekleri politikalarla ve ortak projelerle hareket etmeliler.

Yoksa popülist yaklaşımlarla, nüfus artışını teşvik etmek, sonra eğitimde, istihdamda ve diğer temel hizmet alanlarında yetersiz kalmak, bir çelişkidir.

Özendirmeler yapılsa bile, toplumun mevcut sosyal ve ekonomik gerçekleriyle paralellik göstermeli.

Bunular yapılmadan, bu güne kadar olduğu gibi, bundan sonra da aynı sorun (sınıfların kalabalık oluşu), artarak devam edecek.

Ne yazık ki, eğitimde başarılı olmanın önünde, belirtilenlerin haricinde, başka ciddi engeller de var.

Hepsine ayrı, ayrı değinerek, çözüm önerileri de dahil, birlikte irdelemek gerektiğine inanıyorum.

İlgililere düşen görev ise, gündemdeki sorunları ve çözüm önerilerini iyi analiz etmek ve atılacak yeni adımlarda bunları dikkate almaktır.

Arzulanan anlayışın ağır basması dileği ile eğitim çalışanlarına ve çocuklarımıza, yeni dönemde başarılar dilerim.

 
Toplam blog
: 251
: 447
Kayıt tarihi
: 29.12.07
 
 

Emekli; Öğretmen, Yönetici ..