Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimde rehberlik reformu

Eğitimde rehberlik reformu
 

Sizin de dikkatinizi çekmiş olmalı ki, Sayın Hüseyin Çelik Milli Eğitim Bakanlığına getirildiği andan itibaren eğitim sistemimizdeki aksaklıkları ve düzenlenmesi gerekenleri sayarken rehberlik sistemimize de mutlaka dikkat çekerdi.

2004- 2005 eğitim- öğretim yılında ise, rehber öğretmen ihtiyacını azaltmak ve az personelden çok iş çıkarma mantığıyla olsa gerek, rehber öğretmenleri bir merkezde toplayarak okulların gezilmesiyle müşavirlik hizmeti verilmesini hedefleyen düzenleme geldi gündeme… Rehberlik sistemi adına bir şeyler yapılması gerektiği doğruydu, fakat yapılması gereken kesinlikle bu değildi ve olmamalıydı… Nihayet kamuoyu baskısının da etkisiyle olsa gerek bu yanlıştan geri dönüldü…

Diğer yandan pilot uygulamaları tamamlanan devrim niteliğindeki "yeni müfredat" okullarımızda uygulanmaya başlandı ve 14.07.2005 tarihli 192 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı ile ilköğretim haftalık ders çizelgesine "Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler" dersi koyuldu. Rehberlik dersinin çizelgeye koyulması müfredat gerektiriyordu. 2005- 2006 eğitim- öğretim yılında programsız yürütülen rehberlik dersi müfredatı oluşturmak amacıyla 2005 eylül ayının sonunda bir komisyon kuruldu. Aslında birçok rehber öğretmen programsız yürütülen dersin etkinliklerle yürütülmesi konusunda harekete geçmişti bile…

Oluşturulan komisyon, alanımızla ilgili yasa, yönetmelik, şura kararlarını da içine alan literatür taraması ve oluşturulan örneklem gruplarına uygulanan (Ankara’nın çeşitli bölgelerinden belirlenen pilot ilköğretim okulları) veli öğrenci ve öğretmenlerin ihtiyaç analizi verilerini ele alarak çalışmalarını yürüttü. Ayrıca yeni oluşturulan öğretim programları da incelenmiş ve 6 yıldır uygulanan (eski) ortaöğretim kurumları sınıf rehberlik programı geri bildirimleri de dikkate alınmış.

Yaklaşık bir yılı bulan çalışmaların ardından oluşturulan program, Yüksek Öğretim Kurulu"na sunularak üniversitelerin de görüşleri istenmiş. Talim ve Terbiye Kurulu"ndan geçen yeni "İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sınıf Rehberlik Programı" 2006- 2007 eğitim- öğretim yılında uygulanmaya başlanacak. Bu amaçla öğretmenleri hizmet içi eğitimden geçirecek formatörler yetiştirilmeye başlandı bile… Oluşturulan program ise Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğümüzün resmi sitesinde yayımlanmış durumda…

Gelecek yazılarımızda bu programın neden reform niteliği taşıdığı ve tartışılacak konuları üzerinde duracağız. Fakat yazımızı bitirmeden önce programı Prof. Dr. Serdar ERKAN ve Doç. Dr. Mehmet GÜVEN danışmanlığında oluşturan komisyon üyelerinin isimlerine yer vermek gerek:

Uzman Psikolog Şükran KILIÇ
Uzman Psikolojik Danışman Filiz ERDOĞAN ALTAY
Uzman Psikolojik Danışman Hicran ÇETİN
Uzman Psikolojik Danışman Cevriye GÜLEBAĞLAN
Psikolog Ayla SIRIKLI
Psikolojik Danışman Didem GÜLSARAN
Sınıf Öğretmeni Sündüz BÜKEL
Sınıf Öğretmeni Rabiye ERSAYAR
Program Geliştirme Uzmanı Serap YALÇIN GÜLER
Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı Çetin TORAMAN

Hepinize teşekkür ederiz…

Başarı mutluluk ve huzur dolu günler dileklerimle üç şeyden asla vazgeçmeyin; SEVMEKTEN, GÜLÜMSEMEKTEN ve de HEDEFLERİNİZDEN...

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..