Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '11

 
Kategori
Psikoloji
 

Ego ile ruh sohbet eder, karar kimin?

EGO- Yeni bir eve ihtiyacım var, kira ödemek yerine bir ev almalıyım, krediyle öder, on yıl sonra kendi evimin sahibi olurum. Kirada olduğum için arzu ettiğim yenilikleri de yapamıyorum. Hayal ettiğim gib tasarlayacağım bir evim olsun isterim. 

RUH- Seni bu kararında destekleriyorum, kendin için yapacağın en doğru işlerden biri olur bu. 

EGO- Hayret sen beni destekler miydin, şaşırdım bu işe, beni ayakbağı görür, azarlardın. 

RUH- İyi olanı desteklerim, yerini bilip, samimi ve dürüst olduğun sürece çok şeyi uyum içinde yapabiliriz. 

EGO- Öyle olsun, hadi bakalım, gidip bulalım şu hayalimizdeki evi. 

ERTESİ GÜN 

EGO- Bu evi çok beğendim, fiyatı da uygun ama..? 

RUH- Ama ne? 

EGO_ Bir de annem görse, işyerinden arkadaşım Taner’e de gösterip fikrini almak istiyorum, o bu işlerden anlar, pazarlıkta da çok iyidir. Komşum Fikret’e de bir sorup burasının değerli bir yer olup olmadığından emin olayım. 

RUH- Benim içinde yaşayacağım, yıllarımı geçireceğim bir evi alırken kararı annem, iş arkadaşım, komşum versin istiyorsun öyle mi? Kendi yaşayacağım evi seçemeyecek kadar salak olduğumu düşünüyor, bana güven miyor musun? 

EGO- Hayır canım, hemen kötü tarafa çekme şimdi, ne zararı var, onların da fikrini alsak, hem el elden üstündür demezler mi? 

RUH- Neresi iyi bunun, defol önümden sefil korkak, kendi evimi seçemeyecek kadar basiretsiz ve sorumsuz olmamı istiyorsun, hata yapmamdan korkuyorsun, yanlış bir seçim olursa sorumluluğu paylaştıracak suç ortakları arıyorsun kendine, “sizin yüzünüzden” diyebileceğin yükünü üstlenecek kurbanlara ihtiyacın var, yıllarca hep bunu yaptırdın bana ama artık izin vermem.. 

EGO- Amma abartın sen de yahu, altı üstü beraber ev bakacağız, zaten hep bu işler böyle olmaz mı? 

RUH- Hep böyle olurdu, evet, koca koca insanlar hiçbir kararlarını özgürce alamaz, ölene kadar birilerine bağımlı, mutsuz ve kişiliksiz yaşamlar sürerler. Ama ben buna bir son verdim, anlamıyor musun.? 

EGO- Aman iyi, ne halin varsa gör, sonra şikayetlenme ama tamam mı? 

RUH- Alacağım ev mükemmel olmayabilir, zarar da edebilirim ama bu benim seçimim ve kararım olur, tüm sorumluluğu bana ait olur anladın mı, belki bu ilk evimde hata yapabilirim, herkes gibi ben de hata yapma özgürlüğüne sahibim çünkü. Ama buradan edineceğim deneyim, başkalarının kararıyla alacağımın ama kendi tecrübelerimi sınama şansım olmayan evden çok daha değerli, bunu umarım anlamışsındır. Hadi şimdi geri çekil, saygıyla önümde eğil ve sus, sana ihtiyacım olursa çağırırım. 

 

 
Toplam blog
: 40
: 423
Kayıt tarihi
: 14.04.11
 
 

Eğitimim, hayata dair hiç bir şey bilmediğimi anlamama yetecek kadar, Bilgi birikimim, bilgin..