Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '18

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Ekonominin Temeli Üretimdir

Ekonominin Temeli Üretimdir
 

Ekonominin temeli üretimdir. Üretmeyip sadece tüketenler er veya geç batarlar. 
 
Üretim önce fikirle başlar sonra proje üretimi ve adım atma ile devam eder. Gerçekçi, uygulanabilir ve sonuç alınan adımlar haline getirilir. Kendimiz proje üretemiyorsak bile en azından üretim sürecine katkı yaparak, varolan projelere destek vererek ilerlemelerine yardımcı olabiliriz.
 
Üretim yaparsanız tasarrufa gerek kalmaz. Çünkü tasarruf bir noktadan sonra ülkeyi ekonomik krizden kurtaramaz. Sadece vergi toplayarak devlet yönetilmez. Gerçek anlamda devlet eliyle üretim yapmak otomotiv, uçak, bilgisayar, telefon gibi milli marka değerleri yaratmak gerekir. Üret, kendine yet, araştır, geliştir ve ihraç et.
 
Üretim artışını iç piyasa taleplerini maksimize ettiğimiz zaman alım ve refah düzeyi de yükselir. Bir sonraki seviye olan artan arz seviyesine karşı talep seviye dengesi düşüşe geçince de artan üretim için ihracat yöntemiyle uzun vadede ekonomisi düzelmiş bir ülke olunur. 
 
Kayıt dışı ekonominin önüne geçilememesi, istihdam hedeflerindeki ciddi başarısızlık en büyük eksiklik. Hep ileri bir tarih verilmesi, hep şöyle olacak, böyle olacak denilerek gelinen nokta, enflasyon, devalüasyon, batık şirketler, satılmış fabrikalar...
 
Her şeye %100 zam geldi. Peki işçinin, memurun maaşına, emekli maaşına, asgari ücrete yüzde kaç zam yapılacak?
 
Sürekli iç piyasadaki paralar toplanıyor. Bir kısım vatandaş borçlanıyor, bir kısım vatandaş ise son paralarını kullanıyor. Beton sektörüne yatırılan paraları da hesaplarsak yakın zamanda piyasalarda ciddi bir nakit daralması söz konusu olacak. Bu da piyasadaki sıcak paranın sirkülasyonunu engelleyecek. Sonuç olarak yeni bir kriz kısa zamanda gelip kapımıza dayanacak. 
 
HÜLYA ÇAKICI
 
Toplam blog
: 822
: 574
Kayıt tarihi
: 19.12.15
 
 

Hacettepe Üniversitesi İktisat Fakültesi ve Akdeniz Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Fakültesi ve..