Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '09

 
Kategori
Deneme
 

Elveda Patrisya!

Akşam uzun uzun düşündüm de Patrisya, sevdamızın uzun ömürlü olamayacağı kanaatine vardım!

“Ayrı dünyanın insanıyız biz!”

Bunu derken, sen uzaylısın ya da ben uzaylıyım manası çıkarma Patrisya! Bizde bir deyim bu! Zaten başka dünyalar ve üzerinde hayat olduğu daha araştırma safhasında! Hem olsa bile bana mı rastlayacak ki! Gökten sevda yağsa başıma saksı düşer benim! Kısmetsizim yani!

Geçmişime bakıyorum da, kültürünüze epey aşinalığım var. Daha on-on iki yaşımdayken Oliver Twist’i okumuşum! Cemiyette bir laf edebilmek için Bernard Shaw’ı ezberlemişim! Hatta Şekspir’i bile yutmuşum Patrisya!

Sen?

Sen bir Pamukumuzu bile tanımıyorsun Patrisya! Nerede kaldı Nazım, nerede kaldı Abidin Dino?

Glasgow’un hangi köyündensin sen Patrisya? Benim köylüm, benim çiftçim, benim işçim senden daha kültürlü be!

Ne güzel gözleme yaparlar kara fırında! Ne güzel patates haşlarlar kuzine sobasında! Hele bir de patlamış mısır yerken ki muhabbetler uzun kış geceleri!

Ne kadar haksızlık yapmışım bir bilsen insanımıza! Bir Huriyeye! Bir Zehraya! Bir Makbuleye! Bir Naciyeye! ( Bu yeni!) Kendimizden birileriydi bunlar! Kendi kültürümüzün sevdaları!

Seninle türkü bile olmuyor Patrisya! “Arda Boyları” da olmuyor “Gaydırı gubbak” da olmuyor!

Fazla ulusalcı takıldığımı bilsem de yazacağım Patrisya!

Ne mutlu Huriyeyim diyene! Ne mutlu Zehraya ! Ne mutlu Naciyeye!

Elveda Patrisya! (Oya Baydar'ın Elveda Alyoşa'sıyla ilgisi yoktur! Onu bile bilmez Patrisya!)

Oh ya!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..