Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '20

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Erasmus Nedir? Erasmus Tecrübe

Erasmus’lu günler arkadaşlar! Bendeniz canlı kanlı İtalya’da Erasmus yapan Görkem sizler için Erasmus’un ne olduğunu ve nasıl Erasmus yapılacağını işin mutfağından tecrübeleriyle açıklayacak 
Ayrıca 50’den fazla ülkedeki tecrübelerimi de katarak sizlere en temel şekilde “Erasmus nedir“, “Erasmus nasıl yapılır” ve “Erasmus + Plus farkı nedir” gibi soruları teker teker açıklayacağım başlıyorum !
 
Erasmus Nedir ?
Öncelikle Erasmus kısaca Avrupa Birliği’nin oluşturduğu uluslararası bir öğrenci değişim programıdır. Erasmus programı ilk yıllarında “hayat boyu öğrenim programı” olarak geçse de sonralarda “Erasmus” ve 2020 yılı itibariyle de “Erasmus+” olarak anılmaya başlandı.
 
İsmi Nereden Geliyor ?
Şu isim konusu da ilgimi çekti benim ?? Aslında baştaki E’nin European gibi bir kısaltma olduğunu düşünmüştüm önceleri. Kalanını da artık uyduran varsa yorumlara yazsın !
Erasmus 15. yüzyılda Hollanda, Rotterdam’da yaşamış ünlü bir düşünür, bilim insanıymış. Rönesansla birlikte anılan bu ünlü şahsiyet, hümanizm ile ilgili verdiği savaşlarla da oldukça popülermiş. Bu yüzden de günümüzde hümanizmin bir yansıması olarak sınırları kaldıran bir eğitim programının da ismi olma şerefine erişmiş.
 
Erasmus Kaç Dönemliktir ?
Erasmus’u biraz tanıdık hemen araya girip “Erasmus ne kadar süre ile yapılır?” diye merak edenler vardır ?? Ben olsam sorardım !
 
Erasmus genel anlamıyla 3, 6 ve 12 aya kadar olan bir program. Yani az sonra bahsedeceğim farklı türlerine göre eğitim ya da staj süresi değişebiliyor. Fakat genel olarak çoğunluk Erasmus öğrenci değişim hareketliliğinden faydalanacağından bu süreyi 1 veya 2 dönem olarak açıklayabilirim.
 
Nasıl Erasmus Nasıl Yapılır ?
Sanırım artık Erasmus’u tanıdık, Erasmus’un ne olduğunu ve Erasmus programı türlerini öğrendik. Artık “ben de Erasmus yapmak istiyorum, nasıl Erasmus nasıl yapılır” diyenlere geçebiliriz ??
 
Ben, Erasmus yapan biri olarak size ilk tavsiyem istekli olmanız ! Erasmus işleri genelde böyle çok ortalıkta konuşulmaz ?? Çoğu öğrencinin bu programdan, başvuru tarihlerinden ya da prosedürden bile haberleri olmuyor.
 
https://www.gorkemliyollar.com/erasmus-nedir/
 
Toplam blog
: 31
: 100
Kayıt tarihi
: 28.11.17
 
 

Ziyaret ettiğim 55'ten fazla ülke ve yüzlerce şehir ardından deneyimlerimi sizlerle paylaşıyorum...