Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '17

 
Kategori
Güncel
 

Erdi mi?

Erdi mi?
 

SURVİVOR

Herkes şu anda onları çok seviyor. Kimisi çok kızıyor. Yine de takip ediyor. Bu gerçekten inanılmaz. Survivor gerçeği su götürmez. Bazıları o kadar çok tabulaştırmış ki mesela Erdi düşmanları ona bir laf etse, inanılmaz tepkiler duyuyor. Ben Bayrampaşa'lı Erdi'ye şu gözle bakıyorum. Bir zamanlar bu ülkede halkının adet ve göreneklerlerine küçümseyerek bakan bir devlet anlayışı vardı. Alaturka, avam falan diyerek kendi halkını ötelerdi. Sanki onlar pek makbul fransız bilmemnesi gibi yaşayarak bu halka çirkin bir zulüm yaşattılar. İşte bu halkın yıllarca yaşadığı bu zulüm, büyük tepki patlaması şeklinde vücut buldu Erdi'de..

O yüzden onun bu kadar fanatiği var. Ve olacak ta! Erdi tiplemesi belki bir tiyatro! Belki de gerçek! Yine de çocuk rolünü çok güzel oynuyor. Ben bile kendimi ona tepki duyarken yakaladım. Sağolsun öngörüsü aşırı gelişmiş kızım beni uyardı. "Anne ne yapıyorsun! Bu bir oyun.. sen kendi yaşantına bak!"

Kendime geldim ve bu gerçek üzerine düşünmeye başladım.

Yıllarca biz ne tür oyunlara gelmişiz!

Mesela benim Atatürk'e içim titrer. Ona saygı ve sevgim sonsuz. Bilerek araştırarak ve hakkındaki tüm olumsuz iddiaları karşılaştırmalı olarak okudum. Tarafımdan aklen ve kalben olumlandı. Mesnetsiz iddiaları bile okudum ki, onu seviyorsam, boşuna sevmeyim diye. Ben onu gerçekten tanıdım, bildim, öyle sevdim. Ancak bana kimse Kemalist veya Atatürkçü yaftaları ile gelmesin. Benim gönlüm her türlü tabulaştırmaya karşı! Çocukluğumdan beri bu böyle.

Çocukluğumda Yavrukurt idim ve her tören gününde bizi Atatürk heykelinin önünde izci selamı ile nöbet tuttururlardı. Tam iki saat! Aramızda bayılanlar olurdu. Ruhum buna isyan ederdi ancak bunlar ona olan sevgimi asla çürütemedi. Bugünlerde o kadar çok karalama kampanyası var ki hakkında.. bu mesnetsiz iddialara hemen kapılanlara bakıyorum da hepsinin geçmişte benim anlattığım türden hikayeleri var. Akıllı, bilgili olmak onu gerektirir ki, saygı gösterilmez, içten duyulur. Atatürk'e en büyük zararı, bu tabulaştıran zihniyet vermiştir. Belki de karanlık bir bilinçle!

Oysa vatan uğrunda savaş vererek bu topraklarda hüküm sürmemizi sağlayan en güzel simgemiz bayrak bile tabu değil, ancak ona gereken sevgi ve hakettiği saygıyı göstermek boynumuzun borcu.

Buralara neden geldim? Referandum da kafamı oldukça kurcalıyor, o yüzden! Keşke hersey Erdi ya da diğer Survivor oyuncularına oy atmak kadar basit ve etkisi geçici olsa. Ama değil! (Ha buradan survıvor'ı küçümsediğim zannedilmesin. Aksine büyük bir heyecanla izliyorum.)

Burada vatan söz konusu...

Vatan; bizim dededen kalma bir şirketimiz olsa ve onun logosunu simgesini birileri karalamaya kalkışsa, gelip şirketi tarumar etse, şirketin bünyesine kalifiye olmayan elemanları dizse, şirketi parçalara bölüp ona buna dağıtmak istese ve dedeme atama küfürler etse, ne hissedeceksem aynısını bugün hissediyorum.

Kimse bana öyle böyle laf anlatmaya çalışmasın! Yaşadığımız aynen böyle! Ve en çok üzüldüğüm nokta bunu yapanlar, bizim temiz tertemiz dini hislerimizi de çürüterek yapıyor. Kısaca bütün bu olanlar kötü bir kabus gibi benim gibiler için! Sırf din, Allah müslüman kardeşlerim diye her lafa başladıkları için onlara onay vermek mümkün olmamalı.

Nerde o eski, "vatan, millet, Sakarya.." nidaları!? Görüyorum ki herkes kutuplaşma yaşıyor bu konuda.

Kardeşlerim bizim bölünmeyle, ötekileştirmeyle kaybedecek vaktimiz yok! Böyle bir lüksümüz hiç olmamalı.. dindar kardeşlerimize kindar bakışlarla bakmak kendi kendini ısırmak gibi gelmeli.. Herkes birbirini sevmeli!

Herkes birbirine kucak açmalı! Yoksa düşeceğimiz kucaklar düşman kucağı, kaybedeceğimiz ana-baba ocağı olacaktır. Referandum milletimize inşallah hayırlı olur. Öncesinde ve sonrasında herkese birlik ve beraberlik ruhu diliyorum. Bu hayır-evet diyenler bizim! BİZ HALKIZ!

Hiç birimiz ingiliz veya başka bir ülkenin vatandaşı değiliz.

Biz bu vatanın hayırlı evlatlarıyız.

Her birimiz ne istiyorsak bu vatanın iyiliği için isteyelim. Çünkü birbirimizle savaşmak ancak bize zarar verir. Cumhuriyetimiz nihayete, düşman muradına erdi denmesin. bütün arzumuz budur.

Yürekten sevgilerimle canım vatanımız ve sevgili halkımız.

Berrin Aksu

 
Toplam blog
: 171
: 522
Kayıt tarihi
: 18.12.10
 
 

Üniversite mezunuyum. Dekoratörüm. Yazmayı çok seviyorum. 200 kadar şiirim var. Sinema ve tiyatro..