Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
7125
 

Ergenlik çağındaki gençler nasıl beslenmeli

Ergenlik çağında alınması gereken kalorinin %50si karbonhidratlardan, %30 u yağlardan, %20 si proteinlerden sağlanmalıdır.Ergenlik dönemi 12-17 yaş arası dönemdir.Bu dönemde protein ihtiyacı hayvansal ürünlerden sağlanmalıdır.Katı yağ çok fazla kullanılmamalıdır.Ergenlik çağında çinko ihtiyacı muhakkak karşılanmalıdır.Çünkü çinko cinsel gelişimi tamamlar.Eğer çinko eksikliği olursa cinsel olgunluğa erişemeyebilir.Çinko kırmızı ette, karaciğerde, pekmezde, peynirde, yumurtada, kuru fasulyede, buğdayda, bulgurda, bademde ve cevizde bulunur.

Ülkemizin %16 sı ergenlik çağındaki gençlerden oluşmaktadır.Bu nufusun bedlenmede daha bilinçli ve duyarlı olmalıdır.Bu bilinç için gençlerimiz besinlerin nerelerde nasıl kullanıldığını bilmeleri gerekir.

Besinler gruplara ayrılır. Bu grupları gençlerimiz bilmelidir.Ergenlik çağında gençlerimiz büyümeye ve gelişmeye devam ettikleri için besin değerinde bunları göz önünde bulundurmalıdırlar.Bu noktada uymaları gereken kurallar şunlardır.

1-Besin gruplarını öğrenmelidir.

2-Yediği besinlerden nasıl yararlandığını bilmelidir.

3-Düzensiz besin tüketmemelidir.

4-zararlı besinleri bilmelidirler.

5-Zayıflamak için yapılan rejim kurlarının yanlış olup olmadığına dikkat edilmelidir.

6-Besinlerin hazırlanması, saklanması, pişirilmesi hakkında doğru bilgilere ulaşılmalıdır.

Besinlerin doğru ve yeterli miktarda kullanılmasına dikkat ederek gençlerimizin beslenmesi sağlanmalıdır.Peki besin grupları nelerdir.

1-grup süt ve yoğurt:bu grup besinler protein, kalsiyum, fpsforve bazı B vitamini içerir.

2-Grup:Et , yumurta, kuru baklagiller:yumurta protein içerir.et ve kuru baklagil proteince zengindir.Bgrubu vitaminleri içerir.A, D VE E vitaminlerini, demir potasyum v.b mineralleri içerir.

3-Grup:Sebze ve meyveler.Cvitaminleri yönünden en engin olanlardır.YEŞİL YAPRAKLI MEYVE VE SEBZELER A VİTAMİNİ İÇERİR.potasyum ve diğer mineraller vardır.

4-Grup tahıllar ve ürünleri:Çok az protein içerir çokça karbonhidrat içerir.enerji sağlar.

5-Grup:yağ ve şeker.enerji sağlar .çok alındığında kilo almada artış olur.

Gençlerimiz vücudumuza aldığımız besin öğelerinide bilmelidirler.

PROTEİNLER:Hücrenin yapısını oluşturur.hücreler dokuları, dokular organları, organlar sistemleri oluşturur.Büyüme ve gelişme için en önemli besin unsurudur.Hormonların yapısındada protein vardır.

YAĞ:Vücudun%18i yağ olmalıdır.organları örterek korur.

KARBONHİDRATLAR:Enerji kaynağıdırlar.

MİNERALLER:Yetişkin insanda %6 olmalıdır.mineraller iskelet ve dişlerin yapısında bulunurlar.Vücuttaki suyun dengede olmasını sağlar.Enzimlerde yer alır.

VİTAMİNLER:bİokimyasal olaylarda bulunur, kalsiyum ve fosforun kemiklerde yerleşmesini sağlar.

SU:vücudumuzun % 60 su olmalı olmalıdır.sindirimi kolaylaştırır, zararlı maddeleri dışarı atar.

Gençlerimiz ne kadar dengeli beslenirlerse gelişim ve büyüme o kadar sağlıklı olacaktır.Gençlerimiz günde 2 bardak süt içmeyi ve 5 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirmelidirler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 286
Toplam yorum
: 189
Toplam mesaj
: 66
Ort. okunma sayısı
: 3025
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster