Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '09

 
Kategori
Mizah
 

Erkek egemen trafik ışıkları...

Erkek egemen trafik ışıkları...
 

Bu ülkede bayan yok mu?



TRAFİK LAMBALARINDA NEDEN BAYAN FİGÜRLERİ YOK Kİ?

Bilmiyorum, kadın erkek eşitliğini savunanlarını ya da bu konuda en uçta tavır sergileyen "feminist" bayanların dikkatini çekti mi acaba, trafik lambalarında "erkek" figürünün kullanılmış olması?...

Ben olsam onların yerine, bu uygulamadan alınırdım... Neden erkek figürü kullanılıyor da kadın figürü kullanılmıyor, diye... Hemen ilgili mercilere başvurur ve kadını ikinci plana atan bu uygulamadan vazgeçilmesini isterdim...

Hatta o kadar ileri giderim ki, bir cadde boyunca bütün trafik lambalarının altında kadınları toplar, bunun bir "kadın-erkek ayrımı" olduğu konusunda onları da ikna eder ve "yeşil ışık" yandığında, karşıya geçmememizi önerirdim..."Neden geçmiyorsunuz?" diye soranlara da "Görmüyor musunuz, yalnızca erkeklere 'geç' resmi var" derdim..."Ama sen erkeksin, sen niye geçmiyorsun" diyenlere de, "bir erkek de, bu eşitsizliğe duyarlı olamaz mı?" derdim...

Toplumumuzda kadına olan saygınlığın da bir belirtisi olsun diye, tarfik ışıklarında kadın figürlerinin de kullanılmasını gerekmez mi? Hadi diyelim ki, bu da kadınları öne çıkaran bir uygulama olur kabul edilmesin...O zaman da, en azından eşitlik olsun diye,"kadın ve erkeği yanyana gösteren" figürler kullanılamaz mı?

Ama, bu uygulamada çocukları da unutmamak gerekir... En iyisi, tarfik işaretlerinde,"anne-baba-iki çocuk(biri kız diğeri erkek)" figürlerinin kulanılmasıdır.

Bu konuda ciddi bir tartışma içine girilirse, bu tartışmaları "kıs-kıs" gülerek izleyenler de olacaktır.... Kim mi bunlar? Elbette ki çift cinsiyetliler ya da cinsel tercihleri normalden farklı olanlar..."İyi de biz ne olacağız?" demezler mi?

Ne yapalım? Onlar da, cinsi tercihlerine göre değil de; o andaki görüntülerine göre davransınlar.

Kadınların bu konuda itiraz ederler mi, etmezler mi bilemem... Eğer itiraz ederlerse, ilgili merciler tarafından, tarafik işaretlerindeki kadın-erkek eşitliğine uygun değişiklikler yapılır mı, yapılmaz mı onu da bilemem...

Ama, Almanya'da bu konunun fazlasıyla tartışıldığını biliyorum... Bu konudaki benim önerim, trafik lambalarında, "salsa dansı yapan hareketli kadın ve erkek figürleri" kullanılmasıdır:))

Bloğuma son vermeden önce, konu ile ilgili bir anımı sizlerle paylaşmak isterim...

Bir gün, bir caddenin karşı tarafına geçmek için, "erkek figürlü" trafik lambalarının altında birkaç kişi ile beraber bekliyorduk. Bu arada, elektronik bir se de, sürekli olarak "Lütfen bekleyiniz!... Lütfen bekleyiniz!..." diyerek bizi  uyarıyordu.

Bu sırada, aniden "hapşırdım"... Hemen arkasından da "çok yaşa!" diye bir ses duydum. Önce şaşırdım ve içimden "kim bu ya!" diyerek , diğer bekleyenlere baktım...Gülerek bana, gözleriyle trafik lambalarını işaret ettiler...

Bana "çok yaşa!" diyen, sürekli olarak bize "Lütfen bekleyiniz!" uyarısı yapan, elektronik ses idi...Ben de, gayri ihtiyari "sen de gör!" dedim, gülerek...Bu arada "yeşil" ışık yandı ve aynı ses "Şimdi geçebilirsiniz!" dedi...

Biz karşı tarafa geçmek için yürümeye başladığımızda, aynı sesten "kahkahalar" sesi geliyordu...Elbette inanmadınız bu anlattıklarıma...Haklısınız.. Ben de, zaten bunu bir "yılbaşı hoşluğu" olsun diye, "mesela" türünden anlattım.

Yeni yılınız kutlu olsun!... 2015 yılının hepinize şans getirmesini dilerim...

.

SONUÇ :

Tüm arkadaşlarımın, şimdilik, üzerinde hangi figür olursa olsun, trafik ışıklarının renklerine göre davranmalarını öneririm.

 

cdenizkent

 

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..