Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

19 Ağustos '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Erkek olmak

Erkek olmak
 

Geçenlerde bir yazımın arasında gazeteci bir arkadaşımın gönderdiği kadınlar için hazırladığı mesajı paylaşmıştım.

Orada yazılanları paylaşmadığımı hatta benim için bütün kadınların güzel olduğunu hangi yaşta olurlarsa olsunlar duygu ve düşünce güzelliklerinin önemli olduğunu yazmıştım.

Çok değerli bir dostum keşke bu mesajı paylaşmasaydın, koymasaydın yazına diye sitem etti…

Ona katılıyorum ama ben o mesajı yazarın kadınlar hakkında hazırladıklarının yanlış olduğunu vurgulamak için paylaşmıştım…

İşte bu yazımın kısacık içeriği o güzel dostumun sitemine atfendir. Yürek dolu sevgilerimi gönderiyorum.

***

Efendim “erkek olmak” demek sanki kadınların yaptığı çok şeyi yapmama hakkına sahip olmak değildir.

Unutmayalım ki “Hayat paylaştıkça güzeldir.”

Kadın ve erkek hayatı paylaştıklarında ama sevgiyle saygıyla paylaştıklarında yaşam anlam bulur değer kazanır.

Biz erkekler hayata hep kendi penceremizden kendi gözlüklerimizden baktığımız için paylaşma duygusuna verdiğimiz zararların da farkına varamıyoruz…

Erkek olmak, başlıklarında topladığım birkaç cümle aslında bu hatalarımızın sadece bir kaçıdır. Ümit ederim ki bu yazımı okuyanlar alışılagelmiş alışkanlıklarından vazgeçerler…

***

Erkek olmak, hayatımıza birçok kadının girmesi değildir. Önemli olan kaç kadını gerçekten sevdiğimiz ve onlara karşı ne kadar dürüst olabildiğimizdir.

Erkek olmak, kalın bir sese sahip olmak değildir önemli olan nazik ve duygulu cümleler kurabilmektir.

Erkek olmak, geniş ve kaslı omuzlara sahip olmak değil önemli olan kaç kadına o omuzlara yaslanacak başını dayayacak kadar güven verdiğimizdir.

Erkek olmak büyük ve ağır yükleri taşıyabilmek değildir önemli olan “hayatın yükünü” cesurca taşıyabilmeyi bilmektir.

Erkek olmak sadece romantik ortamlarda güzel sözleri fısıldamak değildir, önemli olan kullandığımız her sözün yürekten yani kalpten gelmesidir.

Erkek olmak demek vurdu mu oturtmak değildir, önemli olan dokunuşumuzdaki “yumuşaklıktır…”

Erkek olmak yatakta iyi olmak değildir, önemli olan sevilmenin “sevişmeden” öte bir duygu olduğunu bilmek ve sevgi verebilmektir…

Erkek olmak kıllı saçlı sakallı olmak değil önemli olan o vücutta nasıl bir kalp taşıdığıdır.

***

Sevgiyle yaşamak;

Bir kumaşı sevdiğiniz kişinin giymesi için dokur gibi yüreğinizden çıkardığını ipliklerle dokumaktır.

Bir evi sevdiğinizin oturması için yapıyormuş gibi sevgiyle inşa etmektir.

Bir meyveyi sevdiğinizin yemesi için yetiştiriliyormuş gibi tohumlarını şefkatle ekmek ve ürününü neşeyle toplamaktır.

Tasarladığınız her şeye kendi ruhunuzu katmak ve sevgiyi gözle görünü kılmaktır.

***

Yani kısaca;

“Erkek olmak sevdiğine hayatın yaşanabilir tüm güzelliklerini yürekten gelen sevgiyle yoğurmak, kıvamına getirmek pişirmek ve sunmaktır…”

Siz sunun kadın en güzel sofrayı kurmazsa namerdim…

Dünya sevgi üzerine inşa edildikleri sayesinde yaşanabilir olmaktadır. İster erkek olun ister kadın şayet içinizde “sevgi” yoksa inşaatlarınız yıkılmaya mahkumdur…

 

Yürek dolusu sevgilerimle…

 

Erdoğan ÖZGENÇ 

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..