Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
660
 

Erkek şöförler ile kadın şöförlerin savaşı

Erkek şöförler ile kadın şöförlerin savaşı
 

Bir yere gitmem lazım, yürünecek mesafe değil, araçla gidilecek, biniyoruz araca, eşimin yanında çalışan bir şöför abi kullanıyor arabayı, çıkıyoruz yola. Gidişte sorun yok da dönüşte bir otobüsün alt takımlarını görebilecek kadar samimi olmamız sonucunda biraz geriliyoruz tabi, aracı kullanan şöför abi sinirleniyor, otobüsü kullanan şöför ile ağız dalaşına giriyorlar ben de tepki yok halbuki otobüsün farlarına yapışmış sinekleri sayan bendim, “abi otur yerine gerek yok aaa olur böyle şeyler ölmedik bak yaşıyoruz önemli olan da bu” falan diyorum, hiç sevmem öyle kavga gürültü ödüm kopar kaçarım hemen, heleki trafikte bağrış çağrış çok anlamsız geliyor bana insanız ya ala ala robot değiliz ki, gerçi evet trafik hata kaldırmaz sonunda ölüm var şaka değil, ben kavga gürültüye karşıyım sadece, ne o öyle hemen araba boşa alınır, el freni çekilir, fırlanır arabadan ve bunların hepsi çok seri yapılır büyük bir hızla, önce bi ürkütülecek diğer arabadaki, bak ben çok sinirli biriyimdir, korkusuzum ha, döverim ha.. Bizim şöför abi fazla uzatmıyor öyle arabadan falan da inmiyor, aman iyi bari..

Devam ediyoruz yola, yaklaştık artık, ineceğiz araçtan aman tanrım o da ne önümüzden bir araba yavaş gidiyor bir de utanmadan sinyal vermeden arabayı sola kırıyor olacak şey değilll

Başlıyor şöför abi yine bağırmaya, söyleniyor da söyleniyor bu münasebetsiz aracı(!) sollarken bir bakıyoruz ki sürücüsü bir kadın, kadıncağız eliyle bir özür işareti yapıyor görmedim diyor kusura bakmayın, ilerliyoruz ama nasıl?

İşte olay burda kopuyor.

Şöför abiden duymaya hiç şaşırmadığım sözler başlıyor ardı arkasına sıranlanmaya,

Hah işte kadın sürücü, ne beklersin ki zaten, çıkarmayacaksın bunları trafiğe, bunlara ehliyet verende kabahat amaaaan artık bitmek bilmiyor söyleniyor da söyleniyor ay inanın az önce bizimle kan kardeşi olmaya niyetlenmiş otobüs şöförüne bu kadar söylenmemişti, ben tabi daha fazla dayanamıyorum ve açıyorum bayramlık ağzımı, tamam kavgayı sevmem de ortada haksızlık varsa hiç dayanamam, başlıyorum söylenmeye, şöför abi ağzı bir karış açık bana bakıyor kaza yapacağız bir şey değil, yani nedir şimdi bu diyorum, bu hareketi sadece kadın sürücüler yapar dimi?, yani erkek sürücüler hiç böyle hatalar yapmaz, az önce bize sinek muamelesi yapan otobüsün sürücüsü de kadındı da biz mi fark edemedik acaba??, kadınsa “hah kadın sürücü” lafını niçin hemen yapıştırıveriyorsunuz?

Biraz önce otobüs olayında sakin sakin oturan ben bir canavara dönüşüyorum, şöför abi tamam canım bir şey demedim, haklısınız falan filanlarla beni susturmaya çalışıyor ama ne çare sinirlerim oynadı bir kere susmam artık, konuşacağım.

Arabayla yol alırken ya da dost sohbetlerin de hepiniz mutlaka yaşamışınızdır. Kadından şöför olmaz, iyi kullanamıyorlar, çıkmasınlar trafiğe gibi tartışmalara da katılmışsınızdır belki. Hatta en bi sanatçılarımızdan biri de bu konuda görüşünü belirtmiş yanılmıyorsam Gülben Ergen idi ve ben de kadınların araba kullanmasına karşıyım demişti (cık cık)

Katıldığım noktalar var, bazen trafikte giderken gerçekten kötü kullanan kadın şöförlere rastıyorum ve kızıyorum, bağrınıyorum senin gibiler yüzünden adımız çıktı ona inmez sekize, ama şuna katılmıyorum “kadından şöför olmaz” , haksızlık bu, üç beş kötü kullanan kadını tüm kadınlar kötü kullanıyor diye genelliyemezsiniz, bizim erkek sürücüleri genelliyemeyeceğimiz gibi.

Bir bayan sürücü olarak 10 seneyi aşkındır araba kullanırım, valla hiç laf ettirmem şöförlüğüme, gaaayet de güzel araba kullanırım, tanıdığım tüm kadın şöförler de böyle, inanın çoğu erkek arkadaşlarımdan daha iyi araba kullanırlar.

Yani Trafikte giderken hata yapan bir erkek şöföre hah işte erkek değil mi normaldir, kim veriyor bunlara ehliyeti mi demeliyiz bizde?? Ne alakası vardır araba kullanmanın cinsiyetle?? Araba kullanmak erkeklerin tekelinde midir?

Beni bu konuda kimse ikna edemez her durumda her konuda iyiler de vardır kötüler de mesela bu blog da kadınlar iyi erkekler kötü yazıyor diye bir şey söyleyebilir misiniz? Bunun gibi örnekleri bir sürü bir sürü çoğaltabiliriz.

Evet bu durumu kabul etmiyorum, erkek sürücülere duyurulur siz siz olun bir kadın sürücü hakkında bir kadın söförün yanında konuşurken iki kere düşünün hatta beş kere de olabilir çünkü benim gibi bu konuya takılmış birini bulabilirsiniz karşınızda, sonra bizim şöför abi gibi ağzınız açık baka kalırsınızJ)

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ya evet katılıyorum sana. erkek sürücüler kadın sürücülerin araba kullanmayı bilmediklerini, hatalar yaptıkları söyleyip dururlar.Ama dikkat! ölümlü kazalara bir bakın kamyon,otobüs, tır,otomomobil v.suyumuş, hatalı sollamış,kırmızıda geçmiş, aşırı hız v.s. Evet, tekrar dikkat %95 'i ERKEK SÜRÜCÜ! Sakın atıp tutmasınlar inanın kadın sürücüler daha dikkatli. Her konuda olduğu gibi:) Katılıyor musunuz? sevgiyle kal yüreğine, kalemine sağlık..

Ozlem Ozkulak 
 02.06.2007 0:15
Cevap :
ellerine sağlık, ne güzel yazmışsın.  04.06.2007 11:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 15
Toplam yorum
: 66
Toplam mesaj
: 14
Ort. okunma sayısı
: 1323
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Yolun yarısında ama yolun yarısının 45 olduğunda ısrarlı, ailesine, dostlarına, çalışmaya, aşka çok ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster