Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '16

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Espina’dan bademlere mesaj var…

Espina’dan bademlere mesaj var…
 

Şimdi Espina  da kim diyeceksiniz?  Espina  sosyal medyada Eyvah Espina adıyla videolar yayınlayan Yunanistan Drahma’da yaşayan çok şirin bir Türk kızı. Öyle tatlı bir şivesi var ki, dinleyince bayılacaksınız. Benim Atam Mustafa Kemal ‘dir dediği bir videoyu yayınlayınca, bazı çevreler, kendisini eleştirmişler o da cevaben yayınladığı videoda aşağıdaki sözleri söylemiş.  Söyledikleri şunlar:

Benim Atam Mustafa Kemal deyince,  “Sen nasıl tarihini bilmiyorsun. Senin atan Fatih Sultan Mehmet, Kanuni sultan Süleyman” demişler.  O da cevaben şunları diyor. Fatih zamanında çocuklara ve torunlara Ata’ları kimdir diye sorduklarında,  onlar bir önceki Padişahı söylüyorlardı Atamız diye. Sonra da babalarını söylüyorlardı.  Bu tüm Osmanlı padişahları döneminde böyleydi. Ben de bu yüzden Osmanlı çocukları ve torunlarını örnek alarak, son Atam olarak Mustafa Kemal Atatürk’ü Atam belledim. Onlar nasıl ki benim Atam Osman bey’dir diyerekten bütün padişahları saymadıkça, ben de benim atam Mustafa Kemal Atatürk’tür derim.  Viyana kuşatmasını kim yaptı diyorlar. Hemen cevap veriyorlar Kanuni Sultan Süleyman diye. İstanbul’u  kim fethetti diye soruyorlar. Cevap hazır. Fatih Sultan Mehmet. Bunlar  elleri öpülesi insanlar. Bunları inkar ettiğimiz yok bizim. Kurtuluş savaşını kim kazandı deyince, “Kurtuluş savaşını Mustafa Kemal Atatürk tek başına mı kazandı? O askerler ne oldu? O şehitleri yok mu sayıyorsun diye cevap veriyorlar.  Ne yapalım İstanbul’u Fatih Sultan Mehmet fethetti demeyelim mi?”

Bu arada Fatih Sultan Mehmet’in annesinin adı Despina, benim adım da Espina. Onları Türk sayıyorsan beni de Türk saymak zorundasın. Ben Selanik Drama’lıyım."

Bu videoyu yayınladıktan sonra bazı bademler yorumlarında Atatürk yerine Ataput kelimesini kullanarak onunla dalga geçmişler. O da kendisiyle dalga geçenlere karşı aşağıda linkini verdiğim  kısa videoyu yayınlamış.  Lütfen izleyin ve Espina ile tanışın.  Hem düşünecek hem de güleceksiniz.  

https://www.youtube.com/watch?v=j9uOR7PKZgg 

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..