Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ev kadınları

Ev kadınları
 

Bir şarkıcı, kendisini benzettikleri ünlü biri için '' Ev kadınına benzetecekler değil ya'' demiş. Ben hiç ev kadını olamadım. Okul bitti iş hayatına bir girdim giriş o giriş.'' Ne güzel'' demeyin, ''memnun musun ? '' hiç demeyin.

Ben erkeğin erkek, kadının da kadın olmasından yana olduğum için bu durumdan hiç memnun olmadım.Özellikle son yıllarda bu isteğim iyice ayyuka çıkmış durumda.Benimle yaşıt arkadaşlarım bana özeniyor ben onlara.
Bir kere Türkiye şartlarında çalışmak çok zor.Cumartesi de dahil sürekli çalıştım.Zaten yıllardır cumartesinin tatil günü olduğunu unutmuş durumdayım.Evkadını arkadaşlarım benden daha iyi durumdalar.Geçen gün bir tanesiyle konuşuyoruz, ''Arabanın vergisi geldi.Siz ödediniz mi? '' dedim. '' Bilmiyorum '' dedi. ''Kaskoyu nereye yaptırdınız, taksitleri nasıl? '' dedim. ''Bilmiyorum'' dedi.İçimden tabi senin eşin uğraşıyor, ne güzel dedim.
Bence çok daha iyi herşeyi bilmemek.Sanki ben ödüyorum veya biliyorum da ne oluyor?Kim tebrik edip, kim madalya veriyor?

Sonra bir evi çekip çevirmek hiç de kolay bir iş değildir.Eş bütün gün dışarıda evde neler yaşanıyor bilmiyor ki...Ben mesela günde on saat çalışıyorum.Eve gittiğimde yemek yiyor, biraz tv izliyor ve yatıyorum.Ailemle sohbet dahi edemiyorum.Kafam o kadar dolu ve yoğun oluyor ki, sohbet etsem bile yüzeysel konular konuşuluyor genelde.Sorun duymak istemiyorum.Bir de biz çalışan bayanlar evliyse evinin çok daha temiz ve bakımlı olması bekleniliyor.Çünkü açık ancak buradan bulunup dedikodu yapılabilir.'' Çalışıyor da ne olmuş canım.Evini b.k götürüyor.'' der çoğu acımasızca hiç düşünmeden.İşte çalışan kadının bir de gelip evde çalıştığını düşünmeden.

En çok teyzeme kızarım bu konuda.Ben yorgun argın eve geldiğimde işte sürekli yan gelip yattığımı düşünerek bütün işleri bana bırakır.Hiç çalışmamış evkadınlarının bu hıncını anlamakta çok zorlanıyorum.Oysaki benim her zaman özendiğim konumda onlar bulunuyor farkında değiller.Hele arabasına atlayıpta gezenleri gördükçe ağlamamak için kendimi zor tutuyorum.

Ne güzel bakımlısın diyorlar.Oysaki ben makyaj yapmaktan ve topuklu ayakkabı giymekten nefret ediyorum.Şortumu giyip evde yan gelip yatmak istiyorum.Canım isteyince dışarı çıkmak istiyorum.Bir kere de koşturmadan faturalarımı ödemek istiyorum.

Günler düzenliyorlar.Yiyip, içip eğleniyorlar.Ben ise işten koşturarak gidiyorum ve ben gittiğimde, çoğu evine gidiyor.Akşam geç saatlere kadar onlarla oturamıyorum.Gözlerim kan çanağına dönüyor.Kafam onlar kadar rahat değil.huzurlu ve mutlu değilim.Ertesi gün yapacağım işleri düşünüyorum.Randevuları ayarlamaya çalışıyorum ve sürekli güleryüzlü olmak zorundayım.Bazen kendimi bir robot gibi hissediyorum.Hayatımı geri istiyorum ben.

Evkadınları, inanın bana çok şanslısınız.Ben biran önce tatile çıkmalıyım yoksa bu gidişat iyi görünmüyor.

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..