Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '07

 
Kategori
Blog
 

Özeleştiri

Özeleştiri
 

Çok fazla bir beklentim yoktu Milliyet Bloğa ilk girdiğimde.Tesadüfen fark etmiştim. Zaten yıllardır yazıyordum ve yazılarım, fikirlerim netlik kazanacaktı. Benim için yazmak çok önemlidir. Hiçbir zaman bir hobi olmadı veya boş zamanlarımda yaptığım bir iş olmadı. Bence çok güzel yazıyordum. Arada bir burada da yazmak ilginç olabilirdi.

Tamamen beklentisiz olarak milliyet bloğa üye oldum ve yazılarımı burada yazmaya başladım.Burada diyorum çünkü yazıyı değiştirmekten nefret ederim.İlk olarak nasıl yazdıysam öyle kalır.O yüzden doğruca blog sayfasına yazıyorum. Noktalama işaretlerini doğru kullanmaya dikkat ediyorum.Belirli bir anlatım biçimim var ona dikkat ediyorum.

Benim için üslup çok önmelidir.İfade ediş tarzı çok önemlidir.Yoksa normal konuşma cümlelerinizi yanyana yazıp gönderin.Yazmaktan kolay ne var?İnternetten de indirip gönderebilirsiniz. Fakat benim fikirlerim çok önemli. Okuyucunun sürüklenmesi çok önemli.Bir tek düşüncenizi anlatmak için sayfalar dolusu yazabilirsiniz.Asıl maharet az ve özlü anlatmaktır.Nedense oldum olası uzun ve karmaşık yazıları sevememişimdir.Ya başını ya sonunu anlamam.Yazının okuyucunun elinden tutup kendi dünyasına çekmesi gerekir.Sırf bu nedenden dolayı yarım bıraktığım kitaplar vardır veya defalarca seslenseler duymadığım zamanlar. Kitabın, yazının içine dalamıyorsam iyi değildir benim gözümde.Akıcı olmalıdır yazı, hayal dünyasının kaygan yolları gibi.

Eski yazılarımı okuyorum bazen.Neden bunu burada kullanmışım diyorum. Hatırlamaya çalışıyorum.Bazılarını çok beğeniyorum.Bazılarını ise sevmiyorum. Noktalama işaretlerini ve ekleri karıştırdığım zamanlar oluyor.Tam olarak anlatamadığım, yarım bıraktığım ifadeler görüyorum.Bazen çok sert yazdığım yazılarım olmuş.İşin ilginci ise bazı yazılarımda yaşadıklarımı anlattığım zannedilmiş. Mesela aklımda kalan en son örnek; ben egede hiç yaşamadım kendime ait bir evim olmadı orada.Bazılarında uygun resim seçememişim.Başlık ile vurgulamak istediğim tam olarak anlaşılmamış.Bunun gibi bir sürü eksiğim var.

İlk zamanlar bu kadar çok yazabileceğimi sanmıyordum.Şimdi ise her gün yazmak istiyorum. Toplam 152 blog olmuş.İnanılır gibi değil.İlk yazılarımda sayfamı açar açar yorumları okurdum. Sanırım o yorumlar benim yol göstericim oldu.Yorumlar ve mesajlar olumlu olumsuz çok değerliler benim için. Çünkü ben burayı edebiyat, kültür ve sanat açısından yazılarımı değerlendirebildiğim bir platform olarak görüyorum. Bu yüzden Milliyet Blog'da yazmak benim için çok önemli.

Bana sorarsanız '' Sence nasıl yazıların?'' diye...Bence yazı olarak iyi, teknik olarak başarısız derim. Daha güzel ve daha iyi yazmayı istiyorum.Burada olmaktan mutluyum.

 
Toplam blog
: 265
: 642
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..