Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '10

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ev yapımı pide içi

Ev yapımı pide içi
 

Yanlış saymadıysam bu 4. kez hazırladığım pide içi. Yemek yapmakla ve iştahla yemek yemekle pek aram yoktur. Varsa yerim, yoksa da atıştırma ile yetinirim.

Annem sağlığında çok güzel yemekler yapardı ve hatta onun için yemek yapmak zevk ve günün 1. işi idi. Sabahtan yemeğini / yemeklerini yapar, hiç de bugün ne pişireyim stresi yaşamazdı. 2, 5 yıl önce hastalanıncaya kadar…

Sonraları da annemim bakımı için bize gelen ablamlar ve yenge bu görevi üstlendiler. Tabi ara sıra yalnız kaldığımızda iş başa düşüyor ve kendi çapımda bir şeyler yapıp o günkü ihtiyacımızı karşılıyorum. Ama, ne yalan söyleyeyim çok zevk aldığım bir iş değil benim için, tamamen zorunluluk, tamamen sorumluluk…

Tabi ben bir de acaba bugün ne pişirsem stresini de yaşıyorum. Çok fazla düşünmek istemesem de 2-3 günlük plan yapıyorum. Son haftalarda annem ve ben birlikteyiz.

Hafta da 1 yaptırdığım pide benim kurtarıcım gibi oldu. Ve birlikte yediğimiz bazı kişiler tarafından da beğenildi. Belki bazı marifetli hanımlar ve damak zevkine düşkün beyler için “ aman canım pideden de öğün mü olur ” dediğinizi duyar gibiyim.

Belki sizlerde evde pide içi hazırlayıp yaptırıyorsunuzdur, ama ben yine de nasıl yaptığımı paylaşmak istedim.

- 4 demet maydanoz, 2 demet dereotu (pazardan, kendi yetiştirdikleri satıcılardan küçük küçük yapraklı ve kokulu)

- 4 ya da 5 tane küçük Girit kabağı

- 400 gr kadar köy peyniri ( çok tuzlu olursa biraz ıslıyorum veya harcı hazırlarken tuz koymuyorum )

- 3 - 4 tatlı / acı biber

- 3 yumurta

- Zeytinyağ

- Karabiber, tuz, istenirse pul biber

Önce yeşillikleri iyice yıkayıp, ince ince doğruyorum. Üzerine rendenin küçük tarafı ile kabakları soyup rendeliyorum, onun da üzerine köy peynirini rendeliyorum, biberleri küçük küçük doğruyorum, baharatlarını koyup, üzerine zeytinyağ döküyorum. Ve malzemenin üzerinde hafif oyuklar açıp yumurtaları kırıyorum. ( yumurta sayısı bu ölçülerdeki malzeme için bize yeterli geliyor ama arzuya göre arttırıp, azaltabilirsiniz. )

Sonra çok yakınımızda bulunan pideciye gönderiyorum. Tabi burada pidecinin de ustalığı önemli, pideleri kapalı olarak ve malzemeyi aldığı kadar koyarak yapıyor.

Ben de pideler yapılıp gelinceye kadar artık çay mı, ayran mı, kola mı ne isteniyorsa ya da canım ne istiyorsa onu yapıp hazırlıyorum. Gelen sıcak pideleri biraz havalandırdıktan sonra bir güzel, yumuşacık afiyetle yeyiyoruz.

Ooohhhh… Bir öğünü de böyle savdım deyip, kalan olursa ertesi gün anneme bir öğünde daha vermek üzere buzdolabına kaldırıyorum.

Sağlıklı ve huzurlu kalınız.

*** Pideyi sevenler için 2 önerim var…

- Ora Lahmacun ( kuşbaşı kaşarlı / kısaca kuşkaş )

Akdeniz Cad. No: 8 / H Pasaport / İzmir Tel : 483 36 36

- Kuyum Pide ( tulum peynirli, yumurtalı )

İnönü Cad. No 297 / B Hatay / İzmir Tel : 232 89 87

 
Toplam blog
: 29
: 1825
Kayıt tarihi
: 30.12.09
 
 

Merhaba, 1966 Ocak doğumluyum. İzmir'de yaşıyorum. Özel bir finans kurumundan emekli oldum. Şu an..