Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '07

 
Kategori
Mizah
 

Evli erkeklerin zaman aşımı... [4]

Evli erkeklerin zaman aşımı... [4]
 

"Namuslu adam erken evlenir, akıllı adam hiç evlenmez." demiş Cervantes... Balayı gezisi bitmiş, genç çift yeni döşenmiş evlerine dönüyor. Damat bey, başucuna koyduğu küçük bir kutuyu gösterip "Balayımızdan kalan en değerli anı, bu kutuda..." demiş. Gelin atılmış: "Öyle mi? Ne var içinde sevgilim?"
Damat acılı bir sesle: "Otel faturası..."

"Evlilik aşkın mezarıdır." demiş ya Stendhal, çok da tartışma konusu olmuştur bu konu. Öldürüyor mu öldürmüyor mu derken, her anlaşmanın bir süresi olduğu unutulur.

Anlaşmaların ne zaman sona ereceği bilinir. Bilinmezse kapitülasyonlara döner ki, herkes karşısındakini yağmalamaya başlar. Devletlerarası dostluk ilişkileri bile zaman içinde eprir.

Anlaşmalar dışında süresiz olan ne vardır diye sorarsanız "ölüm bizi ayırıncaya kadar" densede süresiz "belirsiz" tek anlaşma evliliktir.

Bu noktada şunu söylemek gerekir: "Müebbet hapis de sınırsızdır!"...

Üstelik bazı müebbetler zaman içinde bozulur... Öyle olmasa bile "iyi hal" hapishanede işe yarar her zaman. Ama evlilikte sürekli "iyi hal" sahibiyseniz, bir süre sonra ters işlemeye başlar, hep içerde kalırsınız...

Benjamin Franklin, "Sevmeden evlenmek, inanmadan ibadet etmek gibi alçakça bir iştir. Aşksız evlilik, evliliksiz aşkı doğurur." sözünü niçin söylemiş?

İster âşık olduğunuz için, ister para gibi maddi sebepler, isterse özgürlük gibi çıkış arayışları için evlenilsin, "Evlenme davaya benzer; mutlaka memnun olmayan bir taraf vardır." demiş üstat Balzac.

Evlilikten memnun olmayan, kocalarından şikayet eden hep kadınlar gibi gözükse de, suçlular ve "mahkum"lar erkektir.

İşte size bir erkeğin evlilikteki zaman aşımı:

6. hafta: Seni seviyorum
6. ay: Tabii ki, seni seviyorum
6. yıl: Seni sevmesem çoktan çeker giderdim

6. hafta: Aşkım, ben geldim
6. ay: Selam!
6. yıl: Annen ne yemek yapmış?

6. hafta: Zahmet etme, ben açarım
6. ay: Ben açayım mı kapıyı?
6. yıl: Yahu şu kapıya baksanıza!

6. hafta: Sevgilim, Ayşe telefonda
6. ay: Seni arıyorlar
6. yıl: Telefoooon!

6. hafta: Zor bir çocukluk geçirmişsin
6. ay: Senin anan da cins ha
6. yıl: Ulan tam da anana çekmişsin
6. hafta: Bu yaz seni Venedik'e götüreceğim
6. ay: Tatilde Ankara'ya gitsek ne olur?
6. yıl: Niye, evin suyu mu çıktı?

6. hafta: Bu yüzüğü inşallah seversin
6. ay: Resim çerçevesi aldım, her zaman lazım
6. yıl: Şu parayla kendine bir şey al

6. hafta: Hangi filmi görmek istersin?
6. ay: Evita'ya gidelim mi?
6. yıl: Evita'yı gör, ben çok beğendim

6. hafta: Üzülme sevgilim, leke yapmaz
6. ay: Dikkat etsene yahu!
6. yıl: Amma da sakarsın be kadın!

6. hafta: Ben pek bu fikirde değilim
6. ay: Bu konuda yanlış düşünüyorsun
6. yıl: Saçma sapan konuşma, Alla'sen

6. hafta: Yaptığın yemeklere de bayılıyorum
6. ay: Bu akşam ne yiyoruz?
6. yıl: Gene mi makarna!

6. hafta: Bir şey içer misin?
6. ay: Bir Martini içerim
6. yıl: Gene buz koymayı unutmuşsun

6. hafta: Bu elbise sana çok yakışmış
6. ay: Bir elbise daha mı aldın?
6. yıl: Kaç para verdin buna?

6. hafta: Özür dileyecek bir şey yapmadın ki
6. ay: Biraz dikkat etsene be kızım
6. yıl: Hay senin eline...

Evin erkeği bilim adamı. Araştırmacı... Üstelik son derece kibar olan bu beyefendi, uzun yıllar evli olduğu eşinin doğum gününü de unutmamamış. Hediyesi bile hazır:

"Sevgilim! Sana doğum gününde bir süprizim var..."

Kadın tatlı umutlarla sormuş, "Nedir kocacığım?" diye...

"Yeni bulduğum bir mikrop türüne, senin adını vereceğim..."

Bunu okuyanlar, şunları hayli hayli okudular:

[1] Evlilik 1: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=47794
[2] Evlilik 2: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=47815
[3] Evlilik 3: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=47826
 
Toplam blog
: 353
: 3712
Kayıt tarihi
: 28.02.07
 
 

"29 Temmuz 1980’de İstanbul’da doğdu. Celal Bayar Üniversitesi, İşletme mezunu. Şiir, deneme, öykü, ..