Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '06

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evliliğin sırrı gitmesin!..

Evliliğin sırrı gitmesin!..
 

Seramiği sırla kaplarlar. Bilirsiniz. Korusun diye... Parlaklık ve canlılık verir sır. Evlilikler de narin birer seramik gibi… Korunmaya gereksinim duyar. En sıradan ilişkilerin dahi koruyucu bir tabakası vardır. Evliliğin de bir sırrı var.

Üniversitede arkadaş olup, çok sevdiğim ve takdir ettiğim bir arkadaşım var. Takdir ediyorum çünkü çok farklı olmamıza rağmen, bir şekilde beni kendine yakın kılan bir hayat görüşü var. Onlar dini görevlerine ailecek saygılı ve esaslarını da dolu dolu katmışlar hayatlarına. Üniversite yıllarında beraber proje hazırladığımız zamanda tanıdım babasını. Otoriter ve başarılı bir iş adamı kendisi... Evlatları şimdilerde şirketin yönetiminde yer alıyor. Beyaz saçlı, sakallı bu cin gibi bakışları olan "baba" nın bir nasihatidir bana. "Evliliğinizin sırrı gitmesin" der. "Bu sır saygıdır. İçinde saygı olmayan bir evlilik çatlamaya mahkûmdur. Saygıdan hiçbir zaman vazgeçmeyeceksin!.."

Bugüne kadar hepimiz "sağlıklı evlilik yürütme sanatı"nı öğrenmek adına bin bir senaryolara maruz kalmışızdır. Annelerimiz, komşularımız, dostlar, arkadaşlar… Hepsi bir evlilik hikâyesi barındırır. Bizim doğrularımız ve "sağlıklı birliktelik" anlayışımız her ne kadar kendi karakterimiz doğrultusunda şekillense de, türlü başarı hikâyeleri ve "Türk filmi sonu gibi" başlangıcının aksine neticelenen sayısız örneğin etkisinde kalmamak neredeyse imkânsız gibi. Keşke herkes kendi senaryosunu en iyi şekilde yaşamaya baksa. Başkalarını ne bilir başkaları...

Beni biraz da rahatsız eden, şimdilerdeki "çatlatma modası". Eskitme mobilya gibi sanki evlilikler de eski püskü, kırık dökük dolaşıyor etrafımda. Birer birer çatırdıyor, teker teker bitiyor. Bense gıcır gıcır seviyorum evliliği. Yıllanmış şarap gibi olmalı... İçimi buruksa da, zamanın kalitesi sinmiş olsun üzerine.

Ödüm patlıyor bir yanlış yaparım, eşimin kalbini kırarım, bir de üstelik fark etmem diye. Mutlaka ufak tefek yıpranmalar olacaktır evliliğimizde ama ömür boyu sürecek bu ilişkininvsırrını korumak adına elimden geleni yapacak olmak bir nebze olsun ferahlatıyor içimi.

 
Toplam blog
: 86
: 3134
Kayıt tarihi
: 09.10.06
 
 

Marmara İng. İşletme mezunuyum. Pazarlama bölümünde uzmanlaştım. Reklamcı olmak istiyordum. Olmad..