Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '14

 
Kategori
Aile
 

Evlilik öncesi eğitim

Evlilik öncesi eğitim
 

Aile kurumu; bir ülkenin, sağlıklı bir toplum olabilmesi için en önemli kurumdur. Böyle bir kurumun kuruluşu deneme-yanılma yöntemleriyle olmamalıdır. Basit bir meslek dalı için bir eğitim alınıyor ve bir sertifika sahibi olunurken böyle önemli bir kurum için hiçbir eğitim almadan sağlıklı bir aile ve sağlıklı bir toplum yetiştirilemez. Nihayet sağlıksız bir toplum halindeyiz. Sağlıklı bir toplum için sağlıklı bir aileye ihtiyaç vardır. Sağlıklı bir aile için de önce eğitime gereklidir.  Nasıl ki, sertifika olmadan devlet eleman çalıştırılmasına müsaade etmiyorsa, evlilik kursundan eğitim almadan da nikâh kıyılmasına müsaade edilmemelidir.  

Eşler, evlilik yapmadan önce mutlaka bir eğitimden geçmelidirler. Hem erkek ve hem de kadınlar. Burada sağlıklı bir ailenin kurulabilmesi ve sağlıklı bir çocuk yetiştirebilmek için gerekli tüm eğitimler kısaca alınmalıdır. Tam olarak alınamayabilir fakat o eşlere bir farkındalık yaratılmalı; sağlıklı bir aile ve çocuk için bir eğitimin gerekli olduğunu ve ne gibi bir eğitimin gerekli olduğunun farkındalığını belirtmek gerekir.

Bu kurslarda; saygının boyutları, eş psikolojisi, çocuk psikolojisi, cinsellik, ev ekonomisi, çocuk bakımı, çocuk yetiştirme, bakımı, misafir ağırlama, komşuluk ilişkileri, akraba ilişkileri, ev işleri , mutfak vs…. konularda mutlaka bir eğitim alınmalıdır. Böyle bir eğitimde eşlere hangi konularda bilgi verilmesi gerektiği ise uzman kişiler tarafından tespit edilmelidir. Aksi halde sağlıksız bir toplum olarak devam ederiz.

Münferit bir takım yerlerde böyle çabalar var ancak yeterli değil. Bu eğitim tüm ülkeye yayılmalı ve bu eğitimi almayanların nikahı kıyılmamalıdır. Devlet bu işe el atmalıdır.  

Hatta bu kurslara eşler evlendikten sonra da gidebilirler. Eşler arasında sorunları minimize etmek için gerekli eğitimi alabilirler.   

Yıllardır düşündüğüm fakat yazmak bugüne nasip olmuş olan bir yazım oldu.

 
Toplam blog
: 358
: 1023
Kayıt tarihi
: 03.09.08
 
 

  Ne elimde garantim var ikinci bir soluğu almaya Ne aklım erer dünyayı yıkıp ta yeniden ya..