Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Evlilikte kıyas...

Evlilikte kıyas...
 

Evlilik, uzaktan bakıldığında iki kişi hatta seven iki kişi arasında yaşanan bir hayat dilimi gibi görünüyor olabilir. Hayat dilimi diyorum çünkü bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemleri bu bireyler için zaten ayrı bir dilimdi.Umuyorum ki EVLİLİK, EVLİ ÇİFTLERİN EN SON DİLİMİ VE EN GÜZEL DİLİMİ olur.

Benim evli olan birkaç arkadaşım var son iki yıldır. Her zaman hepsinin yaşadıklarını çok yakından gözlemleme fırsatım olamıyor fakat görüştüğümüz her an analiz yapabileceğim bir laboratuvar ortamı gibi değerli olmakta.

Müthiş bir mücadele sonucunda iki gün önce toplanıp hepberaber bişeyler yapma şansımız olmuştu.

NEDEN MÜTHİŞ BİR MÜCADELE?

İnsanlar evlendiklerinde değişmediklerini iddia etseler de bu böyle olmuyor malesef. O yüzden aylarca yüzünü göremediğimiz kıymetli arkadaşlarımıza durumu anlatabilme çabalarım olumlu sonuç vermişti ve buluşabilmiştik.Bir süredir aklımdan çıkmayan bir düşünce vardı ki kime söylesem bana hak veriyordu bu konuda. Mutlu bir evliliği mutsuzluğa sürükleyebilecek en önemli sebeplerden birinin ''kıyas'' olduğunu düşünüyorum. Düşüncem bu.

EVLİ ÇİFTLER ARASINDA KIYAS!!!

Kimse inkar etmesin bence:)

Bulunduğunuz ortamda sizin gibi evli olan birçok insan varsa ki bunlar en samimi arkadaşlarınız bile olabilir, kıyas olmaması mümkün değildir.

Somut örneklerden bahsedeceğim öncelikle, sahip olunan şeyler ve sahip olunamayanlar söz konusu burada. 'Yok onların arabası var yok evi var, bizim neden yok; kocası şu kadar para kazanıyormuş yok karısı şu işleri yapıyormuş sen neden yapmıyorsun falan da filan... Eminim ki evliliğin sona erdirilmesi için çıkan kararın en büyük sebeplerinden birisini sorsam size ' ALDATMAK ' dersiniz. Doğrudur da! Fakat bu kısa sürede yaşanan bir olay ve hatta şok eden bir olaydır dolayısıyle kısa sürede karar verilip boşanılabilir. Benim bahsettiğim kıyas konusu yıllarımızı alacak bir sabır gerektirir ve patlama noktasına gelene kadar birçok çirkinlik yaşatır.

Soyut örnekler de çiftlerin birbirlerine gösterdikleri ilgi, güleryüz ve sabırdır. Anlayış değil midir zaten ilişkilerin süresini uzatan. Ne kadar severek birlikte olsalar da çiftler gün gelir 'sen bana neden öyle bakmıyorsun?' gibi ufak tefek sebeplerle tartışma çıkartabilirler, öyle değil mi?

Geçen gün ki buluşmamızda dikkatimi çeken durumlardan birisi bu örneğe çok benzer. Zaten uzun zamandır göremediğimiz ve evliliklerinin nasıl gittiğinden bihaber olduğumuz en yakın arkadaşlarımızdan birinin davranışları belki de tavırları demeliyim bana biraz ilginç gelmişti NEDENSE!?

Herzaman gördüğümüzden daha neşeli görünme çabası içinde olduğunu hissetmiştim birden. Kocasına o kadar kişinin arasında şaşırtıcı bir şekilde kendisini görmediğimiz şirinlikler içerisinde olduğunu farkettim. İçimden bir ses 'bize mutlu olduğunu mu göstermeye çalışıyor acaba' dedi.

YOKSA TAM TERSİ, MUTSUZDU DA BİZ Mİ FARKETMEMELİYDİK... Merak ettim.

 
Toplam blog
: 17
: 690
Kayıt tarihi
: 04.04.07
 
 

76 doğumlu olmama rağmen hala 30 yaşındayım. Lisansüstü eğitimli olmama rağmen şu an işsizim. Şiir y..