Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '11

 
Kategori
Otomobil
 

Ey Benim saf Vatandaşlarım

Ey Benim saf Vatandaşlarım
 

MEMLEKETİMİN SAF VATANDAŞLARI, HİÇ DEĞİLSE BU YAZIYI OKUYUN ! 

Ey sevgili memleketimin saftirikleri ! belki ders alırsınız diye anlatayım. Gerçi bizler yine düşeriz ama olsun, ben yine de anlatayım. 

Gaza gelip arabayı değişeyim dedim 2 yıl önce, verdim eski arabamı galeri galeri başladım gezmeye. Anlımızda “ çarpılmaya müsaittir” yazdığından mıdır anlamadım yoğun rağbet görüyordum. 

- Senin gibi bir ağabeyimize küçük araba yakışmaz,  

- Tam sana göre doktordan çok bakımlı bi araba düştü abi,  

- Aslında bu arabayı kendim binmek için aldım ama sen yabancı değilsin, sana veririm abi,  

- Adam sıkışmış abi, yoksa bu araba bu fiyata gider mi ? Vesaire vesaire ….. 

Ve en sonunda da “Polat Alemdar jipe biniyor senin neyin eksik” dediler ya, film orada koptu. Aldık şeyi, yani jipi. Tabi eski model, ilk kez de 2. el araç alıyorum, ama ne yalan söyleyeyim hoşuma gitti. Bakışlar değişti, Trafik polislerinin muameleleri bile farklıydı canım. Tam da ne iyi etmişiz de almışız diye düşünmeye başlayacakken, araçtan sesler gelmeye başladı. 

Götürdük tamircisine, başladık para vermeye…. Bende titizim ya araç düzelsin diye arabanın bedeli kadar da tamir parası ödedim halen de ödüyorum. Bizim araba dipsiz kuyu çıktı yedikçe yiyor. Lastiğimi de değiş, şanzımanım ağrıdı, enjektörlerim çürüdü, aküm acıktı… artık aklınıza ne boydan gelirse. 

En sonun da pes ettim. Bu aracın dilinden buralarda anlayan yok diyerek girdim Ankara Sanayisine. Kararlıydım, iş inada binmişti. Arabamı temize çıkaracaktım. Gittik Özel! bir servise başladılar anlatmaya. Tabi anlarmış gibi yapıyorum ama adamlar cevval, çözdüler hemen bizi, başladılar alnımızdaki yazı gereği bizi çarpmaya. Sağdan mı yersin soldan mı, bir ara Şener Şen’in çıplak vatandaşı aklıma geldi. Bende arabayı, elbiseleri filan bırakıp memlekete kadar koşsam mı diye düşündüm ama tamircilerin kondisyonu benden iyidir diye vazgeçtim. 

Zorla da olsa aldık arabayı, anlaştığımız parayı borç ederek de olsa tamamlamışım, tam verip kurtulacakken tamirci genç , “ Abi babam da sizinle tanışmak istiyor” diyerekten hesabı bıraktı. Geldi babası. Ben tam “iyi oldu babası olgun adamdır belki indirim yaptırırız” diye aklımdan geçirirken adam - KDV yi unutmuşsun oğlum diyerek indireceğine bindirdi… O ara koşarak gelen çırak da, unutulmuş! başka bir kalemin eklenmesini sağlayınca rahatladık çok şükür. Vesselam borcumu daha büyüterek ayrıldım Özel ! servisten, adeta arkama bakmadan da döndüm memleketime. 

Şimdi alabilirsek ders alalım : 

Ey benim saf vatandaşlarım siz siz olun ikinci el araba almayın, ha madem alacaksınız ; galerici babanız da olsa arabayı yetkili servisine gösterin bu biiir. 

İkincisi sanayiden uzak durun mutlaka arabanızı servisine götürün. 

Üçüncüsü de siz para işlerinden uzak durun abicim. Menfaatiniz icabı olan budur. Yoksa fırında bile bizler ancak bayat ekmek stoklarını bitiririz. 

Memlekette doğru iş yapan insan sayısı bu kadar az iken bizlerde çarpılmaya bu kadar müsaitken........ Anladınız siz onu..... 

 
Toplam blog
: 164
: 672
Kayıt tarihi
: 21.10.10
 
 

İnşaat Mühendisiyim, olaylara anlık değil öncesi ve sonrasıyla bakmaya çaba gösteririm. Dağ havas..