Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '07

 
Kategori
Müzik
 

Ezginin Günlüğü - Çeyrek

Ezginin Günlüğü - Çeyrek
 

‘Ezginin Günlüğü’nün şarkılarını ilk kez üniversite yıllarımda dinlemiştim. O gün bu gündür bende yerleri farklıdır. Özellikle Azeri şarkıların ağırlıklı olduğu ‘Alagözlü Yar’ isimli albümdeki şarkılarla sevmiştim bu grubu. Daha sonra da en çok sevdiğim ‘Oyun’ isimli albümlerini tanımıştım. Hatta bu albümlerindeki şarkılarını çok iyi bildiğim için, bedava konser bileti kazanıp konserlerinde bulunabilmiştim. Diyeceksiniz ki konser biletinin bedava olması önemli mi? Benim için önemliydi, çünkü radyodaki sunucu bu bileti vermek için radyoyu arayıp, çalınan şarkının ismini söyleyebilen kişiye vereceğini söylemişti. Üstelik sadece 2 kişiye verecekti bu biletleri, hem de iki kişi gidilebilecekti. Oyun albümünü o kadar çok dinlemiştim ki, çalan şarkıyı hemen tanıdım ve radyoyu aradım. Eşime olayı öyle mutlu haber vermiştim ki, oda şaşırdı, bir biletin beni böylesine mutlu etmesine. Ama hem emek harcamıştım, soruyu bilmiştim hem de böylesine sevdiğim bir grubu dinleme olanağı bulacaktım. Konser gerçekten güzeldi, hala unutamam. İstanbul’daki konserlerine bile gitmek istedim, ama olanak olmadı, belki başka zamana.

Ve işte bu blog yazısında sizlere “Ezginin Günlüğü - Çeyrek” albümünden söz etmek istiyorum şimdi de. Genellikle daha çok ‘Ezginin Günlüğü’nün tarzını beğenenler de sevecektir ama bu kez şarkıları bir çok farklı şarkıcının söylemiş olması, dinleyici sayısını artıracağını düşünüyorum. Albümde en beğendiklerim: Yavuz Bingöl; Küçüğüm, Barış Akarsu; Leyla, Vokaliz; Sardunya, Haluk Levent; Sabah Türküsü, Mirkelam; İstanbul ve Bulutsuzluk Özlemi; Hükümsüzdür, Fuat Saka; Hişt, oldu.

Vokaliz, tarafından seslendirilen Sardunya herkesin yaşam coşkusu duyacağını düşünüyorum, bence bu şarkıyı sevmemek olanaksız. Mirkelam’ın seslendirdiği İstanbul da bambaşka bir hoşlukta. Ve Ebruli, oda bambaşka coşkulu bir şarkı Yaşar çok güzel seslendirmiş.

Verdiğim adreslerden grup ve albümleri hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz, dinledikçe gülümseyebileceğiniz şarkılar diye düşünüyorum.

Sevgilerimle.

Vikipedi, özgür ansiklopedi,

Ezginin Günlüğü, Türk müzik grubu. 1981 yılında kuruldu. İlk konserlerini 1983 yılında İstanbul Hodri Meydan Kültür Merkezi`n de verdi. 1990 yılında dağılma sürecine girdi ve böylece bir dönem kapanmış oldu. Daha sonra Nadir Göktürk yeni isimlerle gene Ezginin Günlüğü çatısı altında 1990`ı takip eden yıllarda yeni bir grup kurdu. İkinci dönem 1993 yılında İstavrit albümüyle ilk eserini verdi.

Kendilerini bir kalıba yerleştirmemekle birlikte ([1]), Türkiye'de özgün müzik olarak kabul edilen türün ilk icracılarından sayılan grup, Nazım Hikmet'in, Orhan Veli'nin ve diğer önemli şairlerin şiirlerini (Ayrılış, Seni Düşünmek) büyük bir ustalıkla bestelemiştir. Azeri türkülerine getirdikleri güzel yorumlarla da bilinmektedir. Grup fazla tanınmamakla birlikte özel bir dinleyici kitlesine sahip olduğu kabul edilir.Yaptıkları şarkıların hepsi dinleyici kitlesini gruba daha çok bağlamaktadır ve hepsi unutulmazdır.

Kaynaklar

http://tr.wikipedia.org/wiki/Ezginin_G%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC

http://www.ezginingunlugu.com.tr/

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..