Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '08

 
Kategori
İnternet
 

Facebook chat

Facebook chat
 

Biraz önce baktım, Facebook’ta yeğenim online görünüyor, bugün doğum günü. Facebook’ta chat başladığını haberlerde okumuştum. Bir deneyeyim dedim ve tıkladım adının üzerine. Aaaa, baktım karşımda.

MSN'i hiç kullanmamış, kısıtlı bir çevre ile gmail’den başka chat yapmamış biri olarak kısa sürdü sohbetimiz. Doğum gününü kutladım ve online olarak kocaman öptükten sonra bye dedik bitirdik sohbeti.

Internet dünyasının yazılarını yazarken hiç sevmediğim sözcüklerden bol bol kullanılmadan olmuyor.

Facebook chat çok sade ve kullanışlı. Bağlantı yeri sağ altta küçük bir link. Online olan arkadaşları görüp üzerine tıklayınca küçük bir pencere açılıyor. Gereksiz animasyonların olmadığı pencerede sohbetinizi yapabiliyorsunuz.

Şu anda Facebook Türkiye Network’e kayıtlı 1.871.000 kişi var. Geçtiğimiz Ekim-Kasım aylarındaki inanılmaz artış hızı daha sonra düşmüş (1 , 2, 3). 20 Ekim’de Türkiye Network’e kayıtlı 500 bin kişi varken 14 Kasım’da 1 milyon olmuştu, yani 25 günde 2 katına çıkmıştı. Aradan geçen 5 ayda yeniden ikiye katlanamamış. (Ülkemizde kullanıcıların hepsi Türkiye Network’ünü seçmiyor.)

Facebook’a yeni kayıt olanların sayısı ve kullanıcıların Facebook’ta geçen zamanı azalmaya başlayınca değer yitirme tehlikesiyle karşı karşıya kalan Facebook çözümü online-chat başlatmakta buldu. Ne kadar işe yarayacağını zaman gösterecek.

(1) Facebook (6-10-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=68073
(2) Facebook Türkiye’de yarım milyon kişi oldu (21-10-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=70853
(3) Sen neymişsin Facebook? (24-11-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=77538

Ankara, 26 Nisan 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..