Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Fal bakılır

Fal bakılır
 

Ankara, Türkiye’ nin eğitim düzeyi en yüksek şehri. Ankara’ da dolaşırken adım başı kafeler ve bunların bazılarında vitrinlere asılmış yazılar: “ Fal bakılır ”. Kimi yerlerde elle yazılmış kağıtlar, kimi yerlerde yazıcıdan özenle çıkartılmış, kimilerinde özel tabelacılara hazırlatılmış. Daha ayrıntılı bilgiler olanlar da var: “ Kahve falı bakılır. Tarot falı bakılır ” . Buraların kimisi fal konusunda uzmanlaşmış kafeler. Oralara fal kafe diyorlar. Hani yanlış anlamayın, fal için ayrıca para falan ödemiyorsunuz. Çünkü para ile fal bakmanın yasal yaptırımları olduğunu biliyorlar. Para ödemiyorsunuz ama içtiğiniz kahve için başka bir kafede verdiğinizin üç-beş katı hesap geldiğinde itiraz etmiyorsunuz.

Bir keresinde caddede yürürken apartmanın ikinci katında evinin penceresine asmış olduğu “ Fal bakılır ” yazısını gördüğümde çok şaşırmıştım. Fal bakılan yerlerle ilgili gazetelerde birkaç kez polisiye haberler okumuştum. Verilen cezalar yeteri kadar caydırıcı olmadığı veya bu fal işinde iyi bir rant olduğu için o yazılar hala yerlerinde duruyor. Belki de toplumdaki fal tutkusu öylesine yüksek bir düzeye çıkmış ki, o tutkuyu sıradan yasal önlemlerle engellemek olanaksız.

Asıl sorun o engellenemez tutkuda. Bırakın cahil bırakılmış halkımız, yeteri kadar eğitim alma şansı bulanlarda bile anlaşılmaz bir fal tutkusu var. Hatta en yüksek düzeyde eğitim almış, akademik kariyer yapmış kişilerde de benzer tutkular gördüğümde önceleri çok şaşırıyordum. Fakat bunun o çevrelerde en az diğer kesimler kadar yaygın olduğunu gördükten sonra artık hiç şaşırmamayı öğrendim. Bu tutkularını eleştirdiğimde “Fala inanma falsız da kalma” gibi yaygın deyimler arkasına sığınıyorlar. Çoğunlukla inanmadıklarını ama eğlenmek için fal baktıklarını veya baktırdıklarını söylüyorlar. Gerçek ise eğlenmek değil, yaşamlarını düzenlemek için fallarda duyduklarını çok kolay bir şekilde kullanabiliyorlar. Bu konudaki eleştirilerim arttıkça artık falla ilgili eylemlerini ve sohbetlerini benden gizliyorlar. Çünkü fal onlarda bastıramadıkları bir tutku ama falla alay eden biri karşısında biraz da utanılacak birşey. Bu tutkular o kadar etkili olmalı ki, ne söylesem falın saçma bir şey olduğunu anlatmayı başaramıyorum.

Evlerde veya arkadaşların kendi aralarında eğlenmek için bakıyoruz dedikleri fallarla ilgili yasadışı bir durum yok elbette. Ancak kafelerde fal bakarak doğrudan veya dolaylı olarak gelir sağlanmasının önlenmesi gereklidir. Şehrin her tarafında vitrinlerde asılı “Fal bakılır” tabelaları şehrin yüzünü kızartacak utanç belgeleridir. Ben bir yurttaş olarak her gördüğümde irkiliyorum. Yetkilileri bu konuda görevlerini yapmaya çağırıyorum.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..