Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '12

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Femen

Femen
 

Femen candır.


Bir grup kadın erkeklerin yüzüne yüzüne vuruyor çıplaklığı ' al bakalım beni metalaştırdın çıplaklığımı ne yapıcaaan?' Son derece radikal ve çıplaklığın şiddetiyle çığlıklar atıyor. Ve benim kalbim kanıyor o çığlıklarla. Abartılı makyajları güzel kadınlar bir şeyler bağırıyor duyuyor musunuz,  yoksa tek derdiniz çıplak kadın görmek mi?

Sorunun cevabı evetse daha fazla okumayın.

Çünkü çığlıkları duyamazssınız. Her haykırışlarında çok derin anlamlar var. Resme bakıp yazıları okumayanların anlamayacağı şeyler. Her eylemleri medyatik, vurucu, kalabalık değil ama gündemdeler. O çıplaklığa dayanamayanlar aslında kendi gerçeğine dayanamıyor. Yokluk ve yoksunluk kadınları aşağılıyor. Gelir dağılımından en az payı aldıkları halde susmaları, kabul etmeleri, boyun eğmeleri beklenen kadınların çığlığını duyuyormusunuz?

Ne kadar muhafazakar olunursa olunsun içten içe Femen'leri sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. Gerekçesi ne olursa olsun görüntüleriyle çığlıklarıyla söyledikleri her şeye katılıyorum. Evet kapitalizm sen kadını metalaştırdın, iklimi değiştirdin, küresel ısınmayı sağladın gel de şimdi pisliğini temizle yoksa ben geliyorum seni temizleyeceğim.Elinde süpürgesiyle feminist cadılar gelsin silsin süpürsün dünyayı yeniden yaratsın politikayı.

Dünya kaynıyor her yerde bir kıpırdanma bir hareket var ama tek neden havaların ısınması değil. İnsan bıktı dayatılan sistem insana göre değil.O yüzden de ' iklimi değil sistemi değiştir' diyen sesler duymak istiyorum.

Sivil insiyatif denen bir şeyin ülkemde olmadığına dair şüphelerim her geçen gün artıyor. Yurdum insanı sokağa çıkıp bağırınacak tipte değil amma bildiğim kadarıyla internette kül bırakmıyacak kadar da politik. Olsun candır derim bağrıma basarım amma sık sık damarına da basmak gerek.

Her gün kadınlar öldürülüyor sokağa çık dur de.

İklim değişikliğine ses ver.

Atmosfer de karbondioksit 350 ppm olana kadar fosil atıklarını kullanma.

Kadınlar ve azınlıklar için pozitif ayrımcılık iste.

Su değerlidir değerini koru.

Yeteri kadar çektik nükleer enerjiye hayır de.

Oğlumu askere yollamak istemiyorum vicdani red iste.

Savaşmak değil yaşamak ve yaşatmak iste.

Kendi isteğini haykır ya da birini seç yeter artık sokaklar ses ver bu sessizliğe dayanamacağım.

 

 

 
Toplam blog
: 54
: 533
Kayıt tarihi
: 18.02.12
 
 

Tasarımcıyım grafik çalışırım. ..