Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '08

 
Kategori
Eğitim
 

Fen Edebiyatlılar sorunsalı

Fen Edebiyatlılar sorunsalı
 

Dört sene okursun, bir yığın ıvır zıvırla doldurursun kafanı, ezberlediğin tarihlerin, padişahların, isyanların, savaşların haddi hesabı yoktur. Mezun olursun iyi ya da kötü. Eee ne olacak şimdi dersin? Ne yapacağım ben şimdi? Nerde çalışacağım, ne iş yapacağım? Fen Edebiyat mezunlarının hepsi mezun olduktan sonra aynı sorularla karşı karşıya kalır. Ya özel bir dersanede abartmadan söylüyorum yol parasına çalışacak, ya da aldığı eğitimle hiçbir ilgisi olmayan bir iş yapacaktır. Ve en önemlisi de dört sene boyunca maalesef ezberlediklerinden eser kalmamış olacaktır. Öğretmen olmak için yeterli değildir 4 sene okuması, 1, 5 sene tezsiz yüksek lisans yapması gerekecektir. En azından sistem şu anda bunu gerektiriyor. Belki her an değişip yeni koşullar da getirilebilir.

İş, Eğitim Fakültesi mezunları için daha kolaydır. En azından mezun olduğu anda ataması yapılabilir. Ama mezun olup da senelerce ataması yapılmayan öğretmen adayları da o kadar çok ki.

Yıllardır süren bir çatışma vardır Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Mezunları arasında. Eğitim Fakültesi mezunları Fen Edebiyat mezunlarının öğretmen olarak atanmalarını kendi haklarına yapılan saldırı olarak görürler. Fen Edebiyat mezunları ise 4 yıl boyunca okudukları bölümün sonunda bir hiç olarak görülmelerine isyan ederler.

Fen Edebiyat Fakülteleri, Eğitim Fakültelerine oranla çok daha ağır ve detaylı bir eğitim verir alanlarında. Eğitim Fakültelerinden eksikleri olan pedagoji ve eğitim bilimleri derslerini 1, 5 yıllık Tezsiz Yüksek Lisansla tamamlayarak kapatırlar açıklarını. Bu durumda Fen Edebiyat mezunlarının Eğitim Fakültesi mezunlarına göre daha fazla alan bilgisi olduğuna inanıyorum ben.

Eğitim Fakültesi mezunları atanmama sebepleri olarak Fen Edebiyat mezunlarını suçlamaktalar çoğu zaman. Ancak suç iki fakülte mezunlarında da değil. Suç sistemde. Çünkü mağdur olan sadece Eğitim Fakülteleri mezunları değil. Hemen hemen tüm üniversitelerin Tarih, Coğrafya, Edebiyat, Matematik, Fizik, Kimya gibi bölümleri vardır. Hem de yüksek oranda kontenjan belirlenir bu bölümlere. Peki düşünülüyor mu acaba buradan mezun olacak insanlar hangi alanda iş bulabilecek? Amaç bilim insanı yetiştirmekse ki Fen Edebiyat Fakültelerinin amacı budur- bu kadar mezunla en fazla bilim insanı yetiştiren ülke Türkiye olurdu. Bilim insanı olamadı Fen Edebiyatlı, öğretmen de olamadı.

Bu ülkede hakkı yenen yığınla insan var. Fen Edebiyatlının da hakkı yeniyor, Eğitim Fakültelinin de. Sistemin yanlışlığından kaynaklanan hatalar yüzünden insanlar, hakkını aramak yerine diğer hakkı yenenleri suçluyor. Hepimiz aynı çarkın içindeyiz. Sistemin yanlışlarından dolayı birbirimizi suçlamak yerine, birbirimizin üzerine basarak ilerlemeye çalışmak yerine daha yapıcı, daha eşit, daha adil bir sistem için sesimizi duyurmaya çalışmalıyız.

 
Toplam blog
: 20
: 1266
Kayıt tarihi
: 08.01.08
 
 

İzmir'de yaşıyorum. Hayvanları çok seviyorum. Düşüncelerimi yazmanın ve bunları paylaşmanın keyif..