Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '17

 
Kategori
Mizah
 

Fıkra Demeti

Fıkra Demeti
 

Bugün sizlere Erzurum ve Karadeniz fıkraları ve diğer fıkralardan bir demet sunacağım. Hep üzülüp ağlayacak değiliz ya birazda gülüp sıkıntı ve üzüntülerden uzaklaşalım. Erzurum ve Karadeniz fıkraları o yörenin şivesi ile yazılmıştır. Okurlarıma saygı ile sunulur.

NAHİDE ÇELEBİ

 

Bennam Dağları

Coğrafya Öğretmeni, yaptığı yazılı sına kâğıtlarını okurken, bu kâğıtlardan birisi dikkatini çeker: Sorular arasında , “Doğu Anadolu’da yüksek dağlar hangileridir? Sorusuna, bir öğrenci: “Bennam Dağları” diye yanıtlamış. Ertesi günü öğretmen öğreniciyi kaldırmış ve: “Oğlum bu Bennam dağları nereden çıktı? Yoksa sen yeni dağlar mı keşfettin? Öğrenci, öğretmeninin sözleri üzerine ezile büzüle cevap verir: “Hocam o gün heyecanla dağların adını unuttum. Zil çalmadan önce yanımdaki arkadaşıma sordum oda bana, “Bennam” dedi. Ben de kâğıdıma öyle yazdım” der.

Not yörede Bennam sözcüğü, bilmiyorum anlamındadır.

Baba

Baba, ortaokul üçüncü sınıfa giden oğlunun elinde karneyle salona girdiğini görür.

'Allah Allah dönem ne çabuk bitmiş...'' diye düşünür ve oğluna seslenir; ''getir bakayım şu karneyi'' ''Al baba”… Adam karneye bir bakar ki, “beden eğitimi ve resim dışındaki tüm dersler zayıf. Baba sinirlenir ve : “Bir dediğini iki etmiyoruz, bilgisayar dedin aldık,  İngilizce kursu dedin gönderdik, gitar kursu, müzik aletleri, ne istersen yapıyoruz. Kız arkadaş uğruna harcadığın çiçek parasının haddi hesabı yok. Ne bu notların hali, rezil şey.'' “Baba, o benim karnem değil ki, senin kitaplarını karıştırıyordum, birinin arasında senin karnelerinden birini bulmuştum.” Dedi çocuk.

Saat Kaç

Çarşıda Erzurumlu bir kadın önden giden hamala bağırmış: "Hamal emi,(amca) hamal emi saat kaç?" Hamalın zaten canı sıkkın: "Saat kırk!" "Torpak başına! Heç(hiç) saat kırk ola!" O da kadının ağzının payını vermiş: "Heç hamalda saat ola!"


Paraşüt

Temel NATO’da havacı olarak askerliğini yapıyormuş. Komutan askerlere paraşütle nasıl atlanacağını öğretmiş. "Uçaktan atlayınca birinci ipi çekeceksiniz. Paraşüt açılmaz ise ikinci ipi çekeceksiniz. Yine açılmadı, o zaman Meryem Ana ya dua edeceksiniz.” Temel uçaktan atlar, birinci ipi çeker paraşüt açılmaz, ikinci ipi çeker yine açılmaz. O sırada yere yavaş yavaş süzülen komutanının yanından geçerken sorar: "Komutanım, komutanım.. O karinin adi neydi?”

Masal Kitapları

Adamın biri kitapçıya gider ve tezgâhtara: “Evin Reisi Erkektir” adlı kitap var mı? Diye sorar. Tezgâhtar yanıt verir: “Maalesef beyefendi Masal kitapları satmıyoruz.”

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..