Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '13

 
Kategori
Güncel
 

Film koptu

Film koptu
 

Doğum günüm 29 Eylül. Daha Ağustos bitmeden uzaktan el eder Eylül, ben geliyorum diye. Ben de Eylül girer girmez kapıdan, başlarım doğum günü çanları çalmaya. Zaman çabuk geçiyor. Bir de yaş 35 i geçti mi hiç sormayın. Işık hızıyla geçiyor sanki günler. Hediyemi isterim diye göndermeler yapıyorum ufak ufak. 

Eylül'e geldi dayandı ya yeni yaş. Küçük ama sevdiklerimle, ' Burası Agora Meyhanesi'  ile başlayan bir tekneye atladık, sallana sallana yeni yaşıma vardık. İnsanın yaşlandığına sevinmesi sadece doğum günleri ile oluyor gibi gelir hep bana. Hediyeler de cabası. Çocuklar gibi mutlu oluyorum. Neyse, o gece yatağa büyük bir keyifle girdim. Sabah da uyandığımda komodinin üzerinde büyük, süslü bir hediye kutusu. Yarı uyanık bir şekilde kutuyu elime aldım, heyecanla açmaya başladım. İçinde irili ufaklı bir çok kutucuklar olduğunu gördüm. Heyecanım kutu sayısınca katlandı. En şaşaalı olanı elime aldım ve açtım.

İçinden bir yazı çıktı.

Andımız artık okunmayacak.

Anlamadım…

NE MUTLU TÜRKÜM DEMEYENE!  demek değil mi bu …?

Diğerlerini açtım sırayla ve korkuyla.

Alfabemiz 32 harf oldu. Hadiiii ! Şaka mı bu ? Aman da aman ! Kimler gelmiş. W, gelmiş, X gelmiş, Q gelmiş…

Evlere şenlik.

3 nolu kutuya geldim.

Türban kamuda serbest bırakılmış. Mağdur kadınlarımız türban takınca, her türlü şiddetten, filan mağdur olmayacaklar artık. Aman! Ne güzel, ne güzel. Türbanı serbest serbest  takınca  tüm dertleri çözüldü hemcinslerimin. Kara çarşaf  takın da kadın olmanın keyfine varın… Siyah ne de olsa zarif, zayıf gösterir…

Ay! Artık fenalık geldi. Açamıyorum…

Kutuyu aldım, ters çevirdim ve hepsini boşalttım. Diğer kutucukları açmadım, açamadım ama büyük kutunun altında DEMOKRATİKLEŞME PAKETİ yazıyordu. Paketi ters çevirince gördüm. Bana inanın en büyük sürpriz bu yazı oldu.

Telefon çaldı. Ne var ! diye bağırarak açmışım. Telefondaki ses :

- Doğum günü hediyeni nasıl buldun canım ?

- Gözlerime inanamadım. (Karşılıklı gülüşüyoruz.)

- Hayatım, tam demokratikleşeceğim, bi’ gülme geliyor… Töbe töbe !

- Yoksa siz bizim demokratikleştiremediklerimizden misiniz ? dedi.

Ben de film o an koptu.

Bana geldiler ve gitmiyorlar…

 

Melike Çelik

 
Toplam blog
: 78
: 290
Kayıt tarihi
: 02.07.11
 
 

1980 yılının buhranlı Ankara' sında gözlerimi dünyaya açmışım. Babamın işi nedeniyle çocukluk yılla..