Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Fukubukuro (lucky bags)

Fukubukuro (lucky bags)
 

yeni yil hediyelerim


Bir baktim kardesim mutlumavi alisveris hakkinda yazmis . Ben de buraya ozgu bir alisveris sisteminden soz etmek istiyorum. FUKUBUKURO... Fuku "sans " Bukuro" torba ", "canta" demek

Yeni yilin ikinci gununden itibaren buyuk alisveris merkezleri ozel cantalara, FUKUBUKURO ya, konulmus bir dolu giysiyi ornegin 5.000 yene, 10 .000 ve daha yuksek fiyatlarda satarlar. Icindeki giysi ya da diger mallarin fiyatinin bazan beste biri olabiliyor. Ama icinden cikan sansiniza kalmis. Ne kadar yuksek fiyatli canta alirsaniz icinden cikanlarin degeri o kadar fazla olabiliyor. Ama dedigim gibi sansiniza bagli.

Buyuk alisveris merkezlerinin bu tur cantalari icin bir gun oncesindan siraya girip bekleyenler var. Ben her zamanki gibi yakinimizdaki daha makul fiyatlarda satis yapan alisveris merkezine gittim. Yeni yilin ilk gunu acikti. Bir kac tane o ozel cantalardan aldim. Icinde ne oldugu resimlenmisti. En azindan acinca icinde ne olcagini biliyordum. Ama renk konusunda belirlilik yoktu. Onu sansa biraktim. Kendime degil ama cocuklarima ve esime ve bir iki dehediyelik o cantalardan aldim. Esime bu kez paraya kiyip icinde kaban da olan bir seti sectim. Unlu bir marka. Kabanin rengi sarap kirmizisi. Eyvah bunu giymez diye dusunurken esim "Aa ne guzel dedi."

Bu tur cantalar cocuklar icinde var. Bebekler icin oyuncak dolu okula gidenler icin kirtasiye malzemesi, bazen bir canta dolusu cerez sekerleme. Bu yil ayakkabi cantasi bile vardi.

Daha sonra buyuk alsiveris merkezine gittim. Ici yesil cay paketleri ile dolu bir cantayi aldim. Sonra giyim kisminda bir satici elindeki cantayi overek gosterdi. Icinde ne oldugunu sorunca acip gosterdi. Manto, buluz ve tisort olan bir canta. Aslinda o tur magazalarda gostermezler ama ellerinde kalan bir kac taneyi satmak istiyordu. Bakinca sasirdim. Cunku usutnde yazilan beden numarasi ile icindekiler ayni degildi. Isi sansa birakmak bazan dogru degil diye dusundum. Sirf almis olmak icin almadim. Daha sonra televizyonda gordum. Ozellikle genc kizlar once bu cantalardan bir kac tanesini aliyor sonra kenidlerine uymayanlari arkadaslari ile degistiriyorlardi. "Bu kaskolu degistirmek isteyen var mi?" diye bagiriyorlaedi carsi onunde.

Icinden seyahat kuponu cikan fukubukurolar da var ama belki 10, 000 cantadan birinde... Bende o sans yok o nedenle keseme uygun cantalardan almayi yegledim. Yollayacagim kisiler umarim begenirler hediyelerini.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..