Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '07

 
Kategori
Dil Eğitimi
Okunma Sayısı
3904
 

Garip bir dil bu Çince

Garip bir dil bu Çince
 

3 aydır Çince öğreniyorum. Aklından zorun mu var diyeceksiniz? Cevap vereyim bence var.

Önceleri ölüyordum Çince Çince diye. Şimdi de seviyorum ama iş biraz zorlaşmaya başladı. Çünkü karakter ezberleme işine geçtik. Hocamız Çinli. Adam devamlı çok kolay çok kolay deyip duruyor. Hiç acımadan dalacağım. Gerçekten adamın parçalarını toplayacaklar. Kolaymış. Gel sen ezberle 1000 tane karakteri o zaman ki bu sadece sonradan öğrenenler için geçerli. Toplam çince karakter sayısını bilmiyorum. Bildiğim bazı sayı miktarları var ama burada şimdi yalan olmasın yazmayayım. Ama hocamın yalancısı olarak Çinlilerin 3000 civarında bildiğini biliyorum. Biz 1000 civarında öğrenirsek yetermiş.

Ayıptır söylemesi ben 100-200 arası biliyorum heralde şimdi. Daha 3 ay oldu dedim ya 1. kur bitti şimdi gelecek hafta 2. kura başlayacağım. Ama çıldırmamak içten değil. Sınıfın çalışkanlarından biri olmama rağmen, hocanın benimle hiçbir alakası yok ki bu rahatsız bir durum çünkü ben okulda hocaların bana bakarak ders anlatmasına alışmış bir insanım. Ama Çinli hocamız bana bakmak yerine avukata takmış durumda. Avukat dediğimde ilk başlarda hocanın gözüne girmiş, çabalarıma rağmen bir türlü oradan çıkmamış arkadaş. Ama bu durumun sadece beni rahatsız ettiğini düşünmüyorum, bence diğer arkadaşları da rahatsız ediyor. Çünkü bazı mimiklere şahit oldum. Hocanın avukatımızı her zamanki övme zamanlarından birinde gözüm arkaya çarptı. Ve arkada ki kadınların birbirlerine "aman çok önemli sanki, hıh bizde yapıyoruz" manasına gelen bakışlar attıklarını gördüm ki bu da herkesin avukata gıcık oldugunun bir kanıtı.

Zaten ben sınıfta gariban. Sınıfta ki herkes iş sahibi en küçüğü universite de. Ben lise de. arkadaş falan yok. Aralarda da paso kitap okuyorum. Hatta sınıfta ki adaşım, geçen gün yanıma gelip sen her zaman bu kadar çalışır mısın? hiç ara vermiyorsun türünden bir soru sordu. kısaca inek misin sen demeye getiriyor. Anlamadım değil yani bende ne yapayım ödevim dedim. Okuduğum kitap da "kürk mantolu madonna". Zaten kitabı okurken fenalıklar geçiriyorum. Adamların karamsarlıkları yüzünden ben depresyona girmişim, kadının gelip sorduğu soruya bak. Evet kardeşim ineğim tamam mı? Derslerimde çok iyi. Takdir aldım. Hatta işi ileri götürüyorum birinciyim. Oldu mu? Bu dünya da sosyal inek diye bir kavram da var canım. Benim senden daha ileri gideceğim kesin ileride.

Neyse konu saptı. Ben Çince'den bahsediyorum. Yani anlayacağınız hocayla ve sınıftakilerle başım dertte. Ama 3. kura geçtikten sonra ara vereceğim. Yaz tatili giriyor araya. O zaman hocam da arkadaşlarımda değişecek. Tereddütlüyüm. Daha mı iyi olur, daha mı kötü olur? Orasını kestiremiyorum tam. Ama bu zaman işi. çince öğrenmekte zaman işi. Ben taktım bir kere kafaya. Vazgeçmem kolay kolay. Bu çince çok kolay zaten. Kolay, kolay!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba Hocanizla nasil irtibata gecebilirim.

Muhammed daud 
 11.05.2008 2:27
Cevap :
Hocamın adresini bilmiyorum ama Çin Kültür Merkezi'yle irtibata geçebilirsiniz...  31.05.2008 9:09
 

Her nekadar karışık gözüksede öğrenmesi kolay.yanlız tek bir şart var bu dili Çinde öğrenmek.benden size tavsiye atlayın gelin.Size çok uçuk kaçık bir fikir gelebilir ama burada dünyanın dört bir tarafından çince öğrenmeye gelen bir dolu insan var.
Her sene çince öğrenen yabancı sayısı 10000(onbin) kişi artıyor....

Yasin Erdem Sogut 
 01.10.2007 8:28
 

çince öğreniyormuşsun :D valla ben lise mezunuyum benimde var öyle bi isteğim çinceye karşı açıkcası biraz söylediklerinde etkiledi yaw :D yaa öğrenmeyi bende istiyorum bizim burda sanırım yok çin dil kursu valla çin dili ve edebiyatına gitceksem dil kursu gerekli napcaamı bilmiyom yaa bana yardımcı olurmusun :D ben ipek

ipek zor 
 11.09.2007 22:48
Cevap :
Öncelikle siz nerdesiniz? Bizim buralarda yok demişsiniz :) İkincisi eğer üniversite de Sineloji okumak istiyorsanız önceden kursa gitmenize gerek yok sadece, YDS'ye yani yabancı dil sınavına girmelisiniz... Bu yüzden de İngilizce, Almanca ve sanırım Fransızca dillerinden birini iyi bilmeniz gerekiyor. O dilden sınava girip puan tutturmanız lazım...  11.09.2007 23:15
 

Yinede sağolun mp3lemle ilgili bir sorunum varda sayfası çincemi japoncamı bilemiyorum.Sizi tebrik ediyorum gerçekten çok zor bir dile benziyor marifet ister umarım başarılı olursunuz tekrar teşekkürler hoşçakalın

BANU OKAN 
 27.02.2007 18:58
Cevap :
Yardımcı olmak isterdim ama üzgünüm. Ama söz biraz daha ilerlediğinde Çincem size ulaşacağım :))  01.03.2007 16:12
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 101
Toplam yorum
: 253
Toplam mesaj
: 43
Ort. okunma sayısı
: 2138
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster