Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '13

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gazi Üniversitesi Öğrencisi Cihan Kocaman ile..

Gazi Üniversitesi Öğrencisi Cihan Kocaman ile..
 

Cihan Kocaman


GAZİ ÜNİVERSİTESİ  İİBF KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ CİHAN KOCAMAN” KİŞİSEL GELİŞİMİN EN GÜZEL VE EN  ETKİLİ YOLU ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİ KULÜP VE TOPLULUKLARINDA GÖREV ALMAKTIR”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

CİHAN KOCAMAN- 1990 Denizli doğumluyum. Denizli Pınarkent İlk Öğretim Okulunu bitirdikten sonra 2008 yılında Denizli Anadolu İmam Hatip Lisesinden mezun oldum. Lise eğitiminden sonra iki yıl farklı şirketlerde çalıştım ve 2010 yılında Tokat Niksar Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Yerel Yönetimler bölümüne yerleşerek üniversite kapısından ilk adımı attım. 2012 de Bölümümü dereceyle bitirerek Dikey Geçiş Sınavıyla Gazi Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümüne Yerleştim şu anda üniversite eğitimimi sürdürmekteyim.

SORU- 2 Yıllık Üniversiteyi çok kişi küçümser. Siz maşallah iyi faydalanmışsınız. Size katkıları ne oldu?

CİHAN KOCAMAN-İki senelik Meslek Yüksek Okulunun toplumdaki önyargıların aksine çok yararlı bir eğitim olduğunu çok faydalı bir hayat  tecrübesi kazanma yolu olduğunu düşünüyorum.

SORU-  Yani 2 yıllık okumak sence faydalı oldu öyle mi?

CİHAN KOCAMAN -İnsan hayallerinin peşinden gitmedikçe, gerçekleştirmek amacıyla çaba harcamadıkça sadece hayal olarak kalıyor, her gencin bir üniversite hayali, arzu ettiği bir bolum vardır, ben arzuladığım bölüme ve üniversiteye yerleştiğim için mutluyum.

SORU- Maşallah Tecrübeli insanlardan herkesten çok faydalanan bir gençsiniz. Bunun ne faydasını gördünüz?

CİHAN KOCAMAN-  Hayatta herkesten öğrenebileceğimiz bir şeyler muhakkak vardır. Kibir şeytanın en sevdiği günahlardan biridir. Her zaman insanları can kulağıyla dinlemeye özen gösterdim,

SORU- Kendinizden küçüklere de büyüklere de saygınız var? Bunun sebebi nedir?

CİHAN KOCAMAN- Kendimden küçüklerle iletişimimi benden daha temiz bir yüreği vardır, benden büyüklerle ise benden daha fazla tecrübesi vardır düşüncesi ile kurmaya çalıştım ve bununda sosyal hayat ve arkadaşlık bünyesinde çok yararlı olduğunu gördüm ve bundan sonra da göreceğime eminim. 

SORU- Üniversite hayatı sizce öğrenciye ciddiye alınca neler kazandırır?

CİHAN KOCAMAN- Üniversiteler sadece bilgi öğrenmek gayesiyle inşa edilmiş ruhsuz binalar değildir. Sosyal hayatımızı şekillendiren, filizlenmiş düşünceleri köklendiren tecrübe tünelleri benzetmesi yapılabilinir.

SORU- çok gencin aksine Üniversite kulüplerine de çok önem vermektesiniz ? Bunun ne faydasını gördünüz?

CİHAN  KOCAMAN- Üniversite öğrenci toplulukları sizin kendinizi ispatlamanız için çok güzel fırsatları sizin ayağınıza getiren kuruluşlar. Kendi içlerindeki bir hiyerarşik yapıları var, gündemleri ve faaliyet planlamaları var.

SORU- Farklı düşüncelere de sizin saygınız var. Bunu neye borçlusunuz ?

CİHAN KOCAMAN - Sizin düşüncelerinize yakın insanlarla çıkılan yolda aynı amaç doğrultusunda kesişen yollarınız ve yaptığınız faaliyetler, atılan adımlar günden güne benliği geliştirmektedir.

SORU-Kişisel Gelişimi çok önemsemekte olduğunuzu görüyorum. Bunun hayatta ne faydalarını gördünüz?

CİHAN KOCAMAN- Kişisel gelişim günümüz dünyasında göz ardı edilemeyecek kadar önemli bir hal almış durumda. Beden dili eğitimleri, hitabet kurslarıyla insanlar kendilerini geliştirme çabasında. Benim amacım bu eğitimleri birebir hayatın kendisinden edinme. Bunun için de kitap okumayı ve daha çok insanla iletişim kurmayı yararlı buluyorum. Bu zemini hazırlayan en güzel kuruluşlardan biride üniversite öğrenci toplulukları olduğunu düşünüyorum.

Soru- Geçmişe  baktığında keşke yapmasaydım ya da iyi ki yapmışım dediğin şeyler neler?

CİHAN KOCAMAN-Geçmişimde yapmış olduğum doğru ve yanlışlar var elbet ama her zaman ileriye bakmakta fayda var tabi ki. Geçmişi de unutmadan. Geçmişimde iyi ki tanışmadığım dediğim kimse olmadı bahsettiğim gibi herkesten öğreneceğimiz bir şeyler vardır.

SORU- Üniversitede aktif olmak isteyenlere başka neler önereceksiniz ?

CİHAN KOCAMAN- Önümüzde bir yol var Allah'ın bizlere bahşettiği ve bu yolun nerede son bulacağını bilmiyoruz. Önemli olan bu yolun sonuna kadar yoldan çıkmamak.  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..