Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tarih Bölümü Öğrencisi Coşkun Baş ile

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ TARİH BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ COŞKUN BAŞ”  4 YIL MATEMATİK GÖRMEYEN İNSANDAN  KPSS DE   MATEMATİK SORUSU ÇÖZMESİNİ BEKLEMEYE KİMSENIN  HAKKI YOK”

SORU- Merhaba Coşkun, Tokat’a Üniversite okumaya gelmenizden dolayı sizi tebrik ederim. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

COŞKUN BAŞ- Ben Coşkun Baş, Gaziosmanpaşa Üniversitesi  Fen Edebiyat Fakültesi Tarih bölümü 1.sınıf öğrencisiyim.1992 yılında Samsun’un Ayvacık İlçesinde doğdum. Ailemin 3. Çocuğuyum ve en büyüğüyüm. Okul hayatımın ilk 5 yılını Çamalan Köyü İlköğretim Okulunda  yaptım. Geri kalan 6 ve 7.sınıfı da Ayvacık Hasan Uğurlu İlköğretim Okulunda tamamladıktan sonra 8. Sınıfı  Çarşamba Dumlupınar İlköğretim Okulunda tamamladım. Lise 1. Sınıfı Çarşamba Ticaret Meslek Lisesinde başladım ve Çarşamba  Lisesinde tamamladım. Girdiğim YGS ve LYS sınavları sonucunda da Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tarih Bölümünü kazandım. Tokat’da okumaktan mutluyum.

SORU- Neden Tarih bölümünü seçtiniz? Bu okulu okumadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var? Gaziosmanpaşa Üniversitesini seçmenizin sebebi nedir?

COŞKUN BAŞ- Tokat Samsun’dan sonra okumayı istediğim 2. Şehirdir. Sınava girmeden önce de Tokat’ta okumayı düşünüyordum. Bunun sebebi de annemin Tokatlı olması olsa gerek. Tarihi 6. Sınıftan beri seviyorum ve çok merak eden bir kişiliğe sahibim. Geçmişimizi tam manası ile öğrenmek istiyorum. Bunu yapmam için de Tarih bölümünden daha iyi bir alternatif düşünemiyordum.  Tarih okumayı bu yüzden seçtim ve memnunum.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakışı nedir?

COŞKUN BAŞ- Biz 5 kişilik bir aileyiz. Biri kız biri erkek olmak üzere 2 kardeşe sahibim. Kardeşlerimin ikisi de lisede okuyor. Annem ev hanımı, babam ise serbest meslek ile uğraşıyor. Benim buraya gelmemde en büyük destekleyenler  babam ve annem oldu. Buradan beni destekleyen anne ve babama ve 2  güzel kardeşime teşekkür ediyorum.

SORU- Kitap okuyor musunuz? Kitap okumak sizlere ne kazandırdı? Kitap okuyan neler kazanır?

COŞKUN BAŞ- Kitap okumayı severim. Tarih bölümüne gelmeden önce kitap seçimi yapmazdım. Ama şu an tamamen Tarih kitaplarına yöneldim. Elimden geldiğince kitap okumaya çalışıyorum. Kitap okumak kişisel gelişim açısından  oldukça önemli bir etken. Kitap okudukça insanın yorum gücü olaylara bakış açısı değişiyor. Kitaplar insanların hayatına yön verebiliyor faydalanan insanlar için.

SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? Arkadaş bir insana ne ifade eder  hayatta?

COŞKUN BAŞ- Arkadaş gerektiği yerde kardeş, gerektiği yerde  abi ya da  abla gibi olmalıdır. Gerektiği zaman karşısındaki kişiyi eleştirmeli ve hataları varsa söylemelidir. Arkadaş seçimlerine dikkat ederim. Karşıma çıkan herkesle arkadaş olmadan önce   o kişiyi tanımaya çalışırım. Eğer kişi bana zarar verecek kişi ise onunla muhabbeti keserim. Çevremde çok iyi arkadaşlarıma sahibim. Onlara da buradan çok teşekkürlerimi sunarım bana destekleri için.

SORU- Üniversite ile lise arasında ne farklar gördünüz?

COŞKUN BAŞ- Üniversite ve lise arasında sosyal aktivite hoca öğrenci ilişkisi, arkadaşlık edinme, çevre kurma  kültürel açıdan  oldukça farklar var. Üniversitede bir insan kendini olduğu gibi geliştirebiliyor. Üniversite bu şansı bizlere tanıyor.

SORU- Memleketiniz ile Tokat arsında sosyal gelişmişlik  bakımından ne farklar gördünüz?

COŞKUN BAŞ- Samsun ile Tokat arasında oldukça farklılıklar var. Samsun Tokat’a göre oldukça gelişmiş. Tokat’ta hemen hemen her şey kısıtlı. Bu öğrenciler açısından iyi olabilir. Çünkü öğrenciler sıkıntıdan kendini derslerine verir. Bunu bana okulun açılışında 3. Sınıfa giden bir abi söylemişti .”Ben sıkıntıdan kendimi derse veriyorum” diye..

SORU- Bu bölümü tamamladıktan sonra nasıl bir çalışma yapacaksınız?

COŞKUN BAŞ- Şu an çelişki içindeyim. Bu bölümden mezun olup formasyon alarak  Milli Eğitim Bakanlığında öğretmen olmak ile  yüksek lisans yaparak  hoca olmak arasında gel gitler yaşamaktayım. Ama önümüzdeki 3 yıl içerisinde   kendimi bilgili kültürel ve sosyal açıdan  oldukça geliştirmeyi düşünüyorum.

SORU- KPSS konusunda ne düşünüyorsunuz? KPSS adil mi sizce?  KPSS nasıl olmalıdır sizce?

COŞKUN BAŞ- KPSS adil değil. Sonuç olarak biz 4 yıl boyunca  burada Matematik okumuyoruz. O yüzden bizden kimsenin Matematik sorusu çözmemizi istemeye  hakkı yok. Ancak yeni sistemde bu yanlışın düzeltileceğini düşünüyorum ve umut ediyorum. Herkes kendi alanında yarışsın istiyorum.

SORU-Gaziosmanpaşa Üniversitesinin ve Tarih bölümünün gelişmesi için başka ne anlatacaksınız?

COŞKUN BAŞ- Üniversitemizin fazla gelişmemiş Üniversite olduğunu düşünmüyorum. Ancak gelişme yolunda ilerlediğini söylemek istiyorum. Formasyonun kaldırılması ile  Fen Edebiyat Fakültesine talebin azalacağını düşünüyorum.

Sevgili Coşkun, Tokat’da okumaya  gelerek annenin memleketini onurlandırdığın için seni tekrar tebrik ediyorum, eğitim ve iş hayatında aile hayatında her zaman ömür boyu başarıların seninle olmasını candan diliyorum. Sizden daha büyük okul ve sosyal  başarılar bekliyoruz.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..