Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Geceyle Gündüzü Nasıl Ayırt Ediyorsunuz

Geceyle Gündüzü Nasıl Ayırt Ediyorsunuz
 

Salih Arıkan


Engellilerle ilgili haberler radyo televizyon konuları benim ilham kaynağım. Yerel bir radyodaki engellilerle ilgili programı dinliyorum. Bir görmeyen konuk. Benimde arkadaşım. Sunucu demez mi gündüzle geceyi nasıl ayırt ediyorsunuz. Yahu çok şey demek geliyor içimden ama diyemiyorum.

Öncelikle gece yarısı ansızın bir görmeyen uyandı. Etrafını dinler. Sessizse genelde gecedir. Telefonlarda ekran okuyucu programlar var kabartma saatler konuşan saatler var. Saate bakar ve zamanı öğrendi. Gündüz güneşlidir ille de güneşi görmeniz gerekmez. Sizi ısıtır. Sabah farklı bir yerden öğlen akşama doğru farklı yerlerden ısıtır. Ve siz bu dönüşlerden bile zamanı bilirsiniz. Taşlardaki yosunlardan bilecek değiliz ya.

Harbiden bazıları görmeyenleri bu kadar aciz ve zavallı mı görüyorlar. Görmeyenler engelliler içinde en çok okuyan meslek sahibi olan örgütlenen ve bilinç düzeyi en yüksek zümredir. Engelli haklarını en çok savunan zümredir. Bir gün bir okula gitmiş seminer verirken de bir hoca sormuştu bana geceyle gündüzü nasıl ayırt ediyorsun diye. Bir gece geziyordum. Adamın biri demez mi gece gece ne geziyorsun bende benim için fark etmez ben her halde gezer dolaşırım. Yahu her şey görmekten ibaret değil görme duyusunun ezdiği diğer duyuları lütfen fark edin ve kulanın. Görsel dünya tapınağı müritleri olmayın. Benim için bir Âşık Veysel türküsü dinleyin uzun ince bir yoldayım gidiyorum gündüz gece.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..