Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '08

 
Kategori
Öykü
 

Gelinlik ve Kefen

Gelinlik ve Kefen
 

Bazıları birşeyler mırıldanıyorlardı, hissediyordum. Birileri yağan kar tanelerine şiirler düzüy


“Bembeyaz kar örtüsü şehrin üzerine bir gelinlik gibi ne güzel de yakışmış” diye düşünürken kenardan geçen otomobilin fırlattığı çamurlu su irkilmemi sağladı.

Kendimi bu dayanılmaz beyaz örtü karşısında sokağa atmış, ayaklarım beni nereye kadar götürürse oraya gidecektim.

Bir park olabilirdi, bir kenar mahallesi, bir çıkmaz sokak...

Atmıştım kendimi dışarıya bir kere...

Başlarında bere, boyunlarında kaşkollarla bir o yana bir bu yana koşan, koşuşturan insanların beyaz örtüye karşı verdikleri mücadeleye şahit oluyordum.

Ne iş telaşı, ne alışveriş heyecanı...

Tüm caddeler elleri cepte, kafaları önde insanlarla doluydu.

Kar bir şiddetleniyor, bir duruyordu.

“Güneş açacak galiba” derken yanılıyor, ”Soğuklar sürecek” anonsuna kulak verirken moraller bozuluyordu.

Ellerine sıkıştırdıkları kartopunu sağa sola fırlatan küçük çocuklar çevredeki ihtiyarlardan yedikleri fırçaya aldırmaksızın yokuş aşağı sürdükleri kızaklardan inmek istemiyorlardı.

Çocuklarla çocuk gibi olmak, ihtiyarların karda verdikleri mücadeleye de ortak olmak istiyordum.

Kaldırımda düşmeden eve ulaşabilmek için sağa sola tutunurken evlerinin soğuk geçirmez camlarından dışarıyı seyre dalan insanları görüyordum.

Bazıları birşeyler mırıldanıyorlardı, hissediyordum.

Birileri yağan kar tanelerine şiirler düzüyordu.

Bazıları ise yırtık ayakkabılarının içindeki ayaklarını dondurmamak için hızla koşuyordu.

Kedi yavruları ev sahiplerinin acıma duygusuyla kendilerini sobanın altına atmışlardı.

Şanssız olanları ise iki dam arasında sıkışıp kalmışlardı.

Yağan kar kimilerinin yüreğine işliyordu inceden inceye acıtarak.

Kimileri ise beyaz bir mutluluk içerisinde şakalaşıyordu sokak ortasında.

Eve yaklaşıyordum artık. Evimizin bacasından yükselen kirli duman burnumun direğini sızlatıyordu.

Her yan karla karışık büyük bir duman tabakasıyla örtünmüştü.

Gözucuyla son kez süzerken çevreyi, kapımızın önünde biriken kalabalıkla bir kez daha irkildim.

İki cansız beden çıkıyordu evimizin içinden.

Karbeyaz örtü yaşlı anne babama kefen olmuştu.

Birilerinin gelinliği diğer birilerinin kefeni.

Karlı bir kış gününde umutlarımız sönmesin dileğiyle......

 
Toplam blog
: 78
: 658
Kayıt tarihi
: 05.07.08
 
 

İstanbul Üniversitesi'ni bitirdikten sonra, değişik yayınlarda editöryal çalışmalara başladım ve ..