Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '18

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Gerçeği Görmek

Gerçeği Görmek
 

Salih Arıkan


Bazen yolda karşılaştığım beni karşıdan karşıya geçiren bir dede var. Onunla sohbet çok güzel.

Dün iş yerine geldi. Gözleri bozulan bir arkadaş varmış. Ben de bunu sorun olarak görmemesi gerektiğini benimle görüşürse uyum konusunda yardımcı olacağımı söyledi. Bilgisayarla bir işte çalışıyormuş. Ben de ekran okuyucu programları öğretiriz bilgisayarına kurarız yoluna devam eder dedim.

Bu sabah yine dedeyle karşılaştık sordum ne oldu diye. Annesi biz ona görmediğini nasıl söyleriz bekleyelim demiş. Ben de bazı mahsurlardan bahsettim. Gözler bozulmaya devam ederse beyaz baston kullanması gerektiğini hem kendisi çukurlara düşmemesi ve çarpmaması için hem de karşıdan gelenlerin onu görmeyen olduğunu bilmesi gerekir. Ben bazen yolda tıkır tıkır yürüyorum araçlar dikkat ediyor. Bazıları aracından inerek yardım teklif ediyor.

Lütfen gözleri bozulan arkadaşlarımızı bize yönlendirin uyum süreçlerine destek olalım. Görmek çok şeydir ama asla her şey değildir. Görmemek başınıza gelebilecek en büyük kötülük değil bazen de kendinizi geliştirebileceğiniz farklı bir nimet olabilir. Şöyle bakalım sizin başınıza ne gelirse gelsin sizin gösterdiğiniz tutum belirleyici olabilir.

Her durumun eksileri var gibi görünebilir ya artıları olabileceği gerçeğini de görmeye çalışalım. Ben eğer görmeyen biri olmasaydım buralara gelemezdim. Köyde kalır ve yaşardım. Biraz ufkum dar olurdu.  Görmediğim için ailem bana büyük anlamlar yüklemedi. Evet, fazla değer vermedi. Ben de körler okulunu daha sonrada orta liseyi görenlerle fakülteyi de yine görenlerle okudum  buralara kadar geldim. Görseydim annem doktor olacaksın babam mühendis olacaksın diye belki de beni sıkacaktı. Nasıl olsa bu görmüyor bir şey olmaz diye beni hiç sıkıştırmadılar. Ben kendi hedeflerimi kendim belirledim. Bu uğurda acılarda çektim ama kendi tercihlerimle var oldum. Görmeyenler gerekli eğitimleri ve iyileştirme hizmetlerinden faydalanırsa istediği her işi yapar. Görmeyenden doktor bile olur. Hemen itiraz etmeyin niye olmasın. Ben doktora eskiden giderdim evladım soyun derdi. Kaldı ki farklı ekran okuyucu cihazlarla da görmeyen tedavi edebilir. Şimdi nasıl görmeyen doktor olabilir. Doktora gidiyorsun şu tahlilleri yaptır diyor. O tahlillere göre ilaç veriyor. Görmeyen bu işi niye yapamasın. Bu belki uç bir örnek ama akılda kalması için de güzel bir örnek.

Bir uyarıyla yazımı bitireyim çağımızın en sinsi hastalığı şeker. Lütfen şekerinizi özelikle üç aylık değerlerinizi ölçtürün şeker son yılarda körlüğe yola açan önemli unsurlardan ben yemek yerken beni uyarıyorlar. Aman birader şeker bir yerine vurur dikkat et diyorlar bende gözüme vursun da başka bir yerime vurmasın deyip çalıyorum kaşığı.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..