Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Gerçeğin temeli: Yalınlık

Gerçeğin temeli: Yalınlık
 

Anlatım biçimi sade, cümleleri kısa ve anlaşılması kolay yazıları daha çok seviyorum. Hele bir de samimi bir dille yazılmışsa… Amacı odaklamış olarak, kelimelerin üzerinde sörf yaparak sonuca ulaşıveriyorsunuz.

Nedense en derin içerikler da basit anlatımlara sahip olanlardan çıkıyor bence… Kolay anlaşılır olduğundan değil sadece, yazarın konuya hâkimiyetinden de aynı zamanda... Konuyu iyi kavramış bir yazar anlatmak istediği temeli en basitinden tane tane okuyucunun zihnine boşaltıverir. Zorlamaya gerek yoktur bu yazıda, her şey akıcıdır zaten, başladığınız zaman bitiriverirsiniz…

Konuyu iyi kavramak dedik ya belki de işin sırrı burada yatıyor. Her konunun, her sorunun ve her güzelliğin genelde bir veya iki, nadiren birkaç sebebi vardır. Eğer bu temel sebeplere hâkim ise yazar, kelimelere dökmek için süslü kelime oyunlarına veya içinden çıkılmaz cümlelere gerek kalmaz. Sabredemez de aynı zamanda yazar, görünen temeli haykırmak ister.

Başarılı insanlara baktığım zaman anlatım dillerinin basit olması da beni doğruluyor. Konuları karmaşıklaştırmaya çalışan insanlara karşı ince mizahları ve yalın anlatımlarıyla meydan okuyorlar adeta. Ama bu becerilerini sadece anlatmak için değil anlamak için de kullanıyorlar. “Bilmiyorum” ve “Anlamadım” kelimelerini pek seviyorlar. Bu kelimeler bir aptallık değil bir başarı belirtisidir onlar için… Nice pek hızlı anlayan, pek çok bilen geçmiştir hayatlarından… Acınası hatalar ve bir kamyon dolusu hayal kırıklığı ile.

Tanıdığım bir genel müdürün elemanlarına söylediği söze şahit olmuştum:

“Ben cahil ve aptalım! Lütfen konuları bana aktarırken bunu da dikkate alın!”

Su içer gibi kolayca okuduğunuz bir yazının özünde aynı basitlikte ve netlikte bir algılama ve aktarma özelliği yer alıyor. Sebebi ne olursa olsun dünyamızda pek az şey basitçe anlatılamayacak kadar karmaşık, temel sebeplere indirgenemeyecek kadar kaotiktir. Kirlenmiş bilginin yoğunluğu ile zihnimizi meşgul ettiği günümüz dünyasında doğruyu bulmak ve aktarmak giderek zorlaşıyor. Bu yüzden gerçeği ararken ve aktarırken yalınlık temel direğimiz olmalıdır.

 
Toplam blog
: 18
: 1354
Kayıt tarihi
: 17.04.08
 
 

1974 doğumluyum. Mühendislik eğitimi aldım ve özel bir şirkette yönetici olarak çalışıyorum. İlgi..