Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ekim '20

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

GERİDE KALANLAR ( 1 )

            HAREKET  NOKTASI:

Edebiyat dünyasında bugüne kadar sanat, edebiyat bağlamında (makale, deneme, öykü, şiir, tanıtım, folklor (Halk bilimi), eleştiri, fıkra, röportaj, inceleme, araştırma) gibi birçok yazılar yazdım. Bunların bir kısmı çeşitli sanat, kültür dergilerinde, gazete ve milliyet Blog' ta yayımlandı. Bir kısmını da maddi imkânsızlıklardan dolayı bir kitapta toplarım demiştim. Bunların bir kısmını “GERİDE KALANLAR” adlı bir dosyada topladım. (Cilt : IV.) Şimdi seçtiklerimden bir kısmını bir araya getirip sunuyorum. Zaman nelere gebedir bilinmez. Gün doğmadan neler doğar. Sabredelim, görelim. Mevlam neylerse güzel eyler… Bu naçiz kitabıma “ Geride Kalanlar” dedim. Yanlış anlaşılmasın. Aslında bunlar benim gönlümde her zaman solmayan çiçeklerdir.

 

Burada bir iki cümle ile sizlere merhaba diyorum. Küçüklüğümden beri sanata, edebiyata meraklı ve ilgi duyarım. Bunda saygı değer öğretmenlerimin büyük bir payı vardır. Daha ortaokulda iken, milli bayram günlerimizde şiirler okuduğumu anımsıyorum. Ve o günlerde yerel gazetelerde yazmaya başladım. İlkyazı hayatım Mardin Sesi ile başladı. Yıl 1961. Daha sonra Diyarbakır Erkek İlköğretmen Okulu’nda öğrenci iken o kentte yayınlanan Mücadele gazetesiyle yazılar, şiirler, denemeler yazmaya başladım. Hatta o yıllarda Ankara ve İstanbul’da yayınlanan dergilere bile ulaştım.

 

İlk şiir kitabım DİCLE KÖPRÜSÜ Ankara’da Çapa yayınları arasında çıktı. (1970). Şiir kitabımın önsözünü şair ve gazeteci yazar Halil Soyuer tarafında yazıldı... Sevgili Halil Soyuer’i saygıyla anıyorum. O yıllarda gün yüzüne çıkan bu şiirler kitabım sanat ve kültür dünyasında bir hayli ilgi gördü ve olumlu eleştiriler aldı. İşte onlardan bazıları Ankara’da Halil Soyuer, Yeni Tanin’de Nuri Kırcıoğlu, Hür Anadolu’da İsa Kayaca, Diyarbakır’da Senin Sesin, İrfan Ünver, Ilgaz’da E. General Oğuz Kâzım Atok, Tarla’da Enver Tunçalp, Samsun’da Güngör Özmen, Ankara Başkent Gazetesi’nde Yaşar Faruk İnal, Tasvir’de yine İsa Kayacan, İstanbul’da Eflatun Dergisinde Mehmet Ulaş, Afyon Türkeli’nde İrfan Ünver, Hür Anadolu’da Güzide Taranoğlu, Halkın Geride Kalanlar / Abdülkadir Güler 9 Sesi gazetesi Kıbrıs’tan İlter Veziroğlu, Başkent Ankara’da Necdet Buluz, Ajans Türk Dergisinden Necdet Evliyagil, Başkent Gazetesi’nden Abdülkadir Sezgin, Balıkesir Hizmet Gazetesi’nden Hüsnü Yurdusev, Kilis Kent Gazetesi’nden Şevket Bulut, Nazilli Menteşe Gazetesi’nden Erhan Tığlı, Ankara Tasvir’den Sadettin Kaplan, Bartın Ferman Gazete’sinden Halit Çelikoğlu, Ankara Kemalist Ülkü dergisi sahibi Muzaffer Uğraşkan, Defne Dergisi’nden Nurettin Güler, Hey dergisinden Turhan Oğuzbaş, Fethiye Gazetesi’nden Ünal Şöhret Dirlik, Akçağ’dan Bekir Koçak, Erzurum Adımlar Dergisi’nden Yusuf Reha, Gaziantep Güney Postası’ndan A. Aydın Karasüleymanoğlu, Sonhavadis Gazetesi’nden Haluk Selçuk, Van Sesi’nde Nedim Orta, Kayseri Emel Gazetesinde Abdülkadir Budak,

 

yine Ankara Tasvir Gazetesi’nden Gülgün Koçman, Sivas’tan Kızılırmak, Sakarya gazeteleri mensupları gibi yazarlar ve sanatçılar bu ilk şiir kitabım olan DİCLE KÖPRÜSÜ hakkında olumlu eleştirilerini yazdılar. Bana manevi destek verdiler, yazmaya, okumaya teşvik ettiler. Yazılanların çoğu 1970-1975 yılları arasında yazılmıştır. Dicle Köprüsü (şiirler) eserimle sanat dünyasında ve sanatçılar arasında sağlam bir köprü kurduğumu biliyorum. Bu köprüden geçerken, birçok şair ve yazarlarla tanıştığımı biliyorum.

Bu amaçla onları hiç unutmadım, utandırmadım, yazmaya yarım asırdır aynı aşkla devam ediyorum. Çünkü “yazmak yaşamaktır” diyorum.

 

Aradan yarım asır geçmesine rağmen hiçbirini asla unutmadım ve yazdıklarını bir köşeye atmadım. Birer önemli bir andaç belge olarak bir dosyada topladım. Bugün bunlardan bazıları yok aramızda. Vefat edenleri saygıyla, rahmetle anıyor ve yaşayanlara sağlıklı günler, uzun ömürler diliyorum. Cümlesine şükranlarımı ve sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Şimdi sizleri “Geride Kalanlar”ı (Cilt: IV) kitabımla başbaşa bırakıyor, sanat, kültür yolunda bana yardımcı olan, yol gösterenlere, ışık tutanlara birez daha gönülden teşekkür ediyor ve de tüm emeği geçenlere minnettar olduğumu belirtmek isterim. Ayrıca bu kitabımın dizgi ve mizanpaj konusunda bana yardımcı olan İbrahim Özgezici’ ye teşekkürler ediyorum. Hoş ve esen kalınız efendim. 19 Ekim 2019

                                                                                                         Abdülkadir GÜLER

                                                                                           Söke Ekspres Gazetesi köşe yazarı

    --------------------------------------------------------------------                         

                      NOT:  GERİDE  KALANLAR ( Sanat,Kültür , Edebiyat,  Biyografi  ) 

                        yeni çıkacak olan   kitabımın adıdır.  ..Yazımız devam edecektir.

 

          Abdülkadir GÜLER 

        30 Eylül 2020-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..