Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Temmuz '11

 
Kategori
Aile
 

Gördüm ve öğrendim

Gördüm ve öğrendim
 

Bugune kadar yanlis bir kani icerisinde oldugumu yasayarak ogrendim. Klasik soru olan cok gezen mi bilir cok okuyan mi sorusuna cok gezen olarak cevabimi veriyorum. Amerika, benim icin bati ulkelerinden , kulturel farkliliklarimizin cok uc noktalarda oldugu bir ulke degerlendirmesindeydi. Fakat buraya gelip hemde tatil amacli degil yasama sansi bulunca anladimki Amerika bize Avrupa ulkeleri kadar uzak bir noktada degilmis. 

Evet sunu itiraf etmeliyim ki yasam standartlari oldukca yuksek, kiskanmadim desem yalan olur. Birkere asiri duzen duskunu bir millet tabi bu onlarin cocukluktan cok kuralci yetistirilmelerinden kaynaklaniyor. Kisiye saygi ve biraysel guven ana yasam kurallari arasinda.Lakin sunu belirteyim ki bu insanlarin fitratlari bu duzen olgusuna izin veriyor.Bizim kadar hiperaktif bir milletin boyle sabir timsali bir millete benzemesi imkansiz.. 

Simdi beni sasirtan konuya geleyim. Bizim bildigimiz batinin tersine burada aile cok ozel bir kavram. Ozenle onemli gunlerde bir araya gelmeleri, cok genc yasta aile olmalari ve de genc yasta cok cocuk sahibi olmalari, dahasi burada nadirde olsa eve ayakkabiyla girilirmi , hic temiz ve rahat bir durum degil diye dusunen insanlarin bulunmasi :))) 

Ingiltereden arkadaslarim ziyaretime geldiler ve du dusuncemi onayladilar. Oradaki aile kavraminin cokus etkisi burada kesinlikle yok. Sunu anlamaliyiz bizi ayakta tutan sey kesinlikle bu bagin kuvveti ve olusturdugu sevgi aktarimi. Son yillarda bu ozetinin benim milletime yerlesmeye (ya da yerlestirilmeye) baslamis olmasi beni gelecek adina endiselendirsede sunu goruyorum kisisel ozgurluk kazanma savasi sonunda rustunu ispat ettiginde aile kavraminin onemini hatirlayacak ve ona simsiki sarilacaktir. Cunku burada gordugum sey kesinlikle bu...... 

Kisisel haklara cocuk, genc, buyuk ayrimi yapmaksizin saygi duyuluyor fakat bu aile olmamaliyiz etkisi yaratmiyor. Sonuc olarak sunu soyleye bilirim ki Kapikuleden sonra baslayan yabanci algisi benim icin ingiltereden oteye , okyanuslar ardina gecmiyor artik. Buralarda benim deger verdigim olgulara deger veren farkli bir millet oldugunu biliyorum ve bunu gormus olmaktan DUNYA adina mutluyum....:)) 

 
Toplam blog
: 5
: 308
Kayıt tarihi
: 04.07.11
 
 

İstanbul Üniversitesi Çini Seramik bölüm mezunuyum. Atölye çalışmaları ile sergi hazırlığı yapmakata..