Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '18

 
Kategori
Eğitim
 

Görme Engellilere Yönelik Bilgisayar Kursları

Görme Engellilere Yönelik Bilgisayar Kursları
 

Salih Arıkan


Görme engelliler bilgisayarlarını ekran okuyucu programlarla kullanıyorlar. Telefonları da aynı mantıkta kullanıyorlar.

Şu aralar bilgisayar kursları da çok rağbet görmüyor ama şuda ayrı bir gerçek. İş ve farklı nedenlerle sertifikaya ihtiyacı olan arkadaşlarımızda var.

Bu ekran okuyucu programları bilenler Öğretmenlik yapamıyor. Öğretmen olanlarda bu programı bilmiyoruz deyip işin içinden çıkıyorlar. Bir şekilde bu programları öğrenmiş üç beş hoca var. Halk Eğitim de bu arkadaşları sürekli görevlendiriyor. Ben de bu tekeleşmeye karşıyım.

Bu arkadaşlar kendi çabaları yâ da farklı nedenlerle bu programları öğrenmişse başkaları da bu programları öğrenebilir. Biz daha önce birçok hocayı yetiştirdik. Ben derken biz danışmanlık yaptık yâ da bir yerlere gönderdik yâ da uzman kişilerle görüşerek bir bağlantı sağladık.

Şimdi ben bu tekelin kırılmasını istiyorum. Ve olması gerekenin de şu olduğunu düşünüyorum. Bilgisayarla ilgili Lise Yüksek Okul ve Fakültelere bu programlar ders olarak konulsun. Ve bu Bölümlerden Mezun olanlar bizim ekran okuyucuları tanımış olsun.

Hiç kimse kusura bakmasın üç beş kişinin tekeline karşı gelirim gerekirse kurs yapmam ve o kişilere de zırnık vermem. Ak Parti döneminde de hala bu çakalların iş yapmasına kendi bölgemde izin vermem.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..