Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '14

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Gürcistan gezisi (Acara Eyaleti-Batum-Poti) (2)

Gürcistan gezisi (Acara Eyaleti-Batum-Poti) (2)
 

Gürcistan'a gidecekseniz en ucuz yolu THY'nın İstanbul-Batum değil İstanbul-Artvin Hopa bileti almanızdır. Buna dikkat etmezsaniz adam başı 160-180 TL daha fazla ücret ödersiniz. Artvin diye aldığınızda biletler daha ucuz. 

İstanbul - Artvin olarak olarak bilet aldığınızda şunlar olacak, sizi Batum'da hava alanından çıkartmayacaklar siz polis eskortunda bir otobüsle Türk Gürcü sınırına kadar refakat edileceksiniz. Size tavsiyem sınırı geçergeçmez otobüsten inmeniz ve Gürcü sınırını tekrar TC Nüfus kağıdınızla 15 TL yurt dışına çıkış harcı ödeyerek çıkmanız. Gürcü sınırında sizi Batum'a götürecek otobüsler var hemde 1 Lira 25 kuruşa.

İnternetten otel rezervasyonu yapmanız asla uygun değil. Zira çok pahalı ama kışın gidiyorsanız zaten oteller boş ve size bir sürü indirim yaparlar. Rezervasyonla 70-100 lira ödersiniz ancak pazarlık yaparak 30-40 liraya da kalırsınız.

Batum'da ekseriyeti Türkçe bilen taksi şoförlerine gideceğiniz yeri önce söyleyin sonra kaç para istediklerini sorun. Şehir içinde en uzak mesafe en fazla 10 Lari (12 lira) daha fazlasını istiyorlarsa sakın ödemeyin. Başka bir taksiyle pazarlık yapın.

Batum gezinizi bu yazıyı dikkatle okuyarak %50 ucuza getirebilirsiniz.

Batum'da gezebileceğiniz yerler çok. Teleferikle tüm batumu tepeden izleyin resim ve video çekin. Nino ve Azeri aşkının metal heykellerinin resmini çekin. Dönme dolaba binin mutlaka ve tüm şehri görüntüleyin. Saati 5 lari ( 6 lra) dan bisiklet kiralayıp tüm kıyıyı bisikletle turlayın.

Batum botanik bahçesini görmeden gelmeyin.

Meydanlarda çok modern Avrupai binalar var resimlerini mutlaka çekin. Cuma namazı için şehir merkezine yakın olan 1866 yılında yapılan Orta Camii'yi mutlaka ziyaret edin. Orta Camii'nin karşısında bulunan ARHAVİ Restoran'ı Temiz bir mekan orada dönerden sulu yemeklere her türlü yemeği yiyebilirsiniz. Gürcülerin meşhur Armut suyunu içmeden sakın dönmeyin...

Sahilde Michele D'alfons'un 1884-1889 yılları arasında peysajını düzenlediği muhteşem sahil bahçelerini yollarını parklarını görün resimler çekin....

Cami çıkışında Gürcü romanlarının yoksulçocukları bacağınıza aniden yapışarak Türkçe para istemekteler. "Allah rızası için abi nolur 1 lari, Allah size rahmet etsin Allah berket versin" demektedirler. Parayı alamazlarsa arkanızdan"Allah belanızı versin" şekline dönmekte dualar. Eğer para verecekseniz yaşlılara vermenizi tavsiye ederim.

Batum'da hava soğuk değil. Hatta akdeniz ve karadeniz iklimlerinin karışımı var. Mandalina ve limon bahçeleri zeytin bahçeleri var....

Batum'dan Ukrayna'ya feribot seferleri de var. Bu feribotlar Gürcistan'ı Batı Avrupaya bağlamakta.

Gürcistan'da yatırım yapacak çok alan var. Üstelik Batum'da organize Turizm işlerinde profesyonelce yapılacak tur organizasyonları yatırımcıları beklemekte.

Gürcistan'da işçi ücretleri çok düşük üstelik sigorta sistemi yok. 65 yaşına gelenlere 200TL emekli ücreti verilmekte. Ancak kendi evi olmayan kirada oturanlara bu ücretin yetmesi mümkün değil.

Gürcistan ilerde Ukrayna'nın ardından AB'ne girecek ilk ülkelerdendir. Gürcistan ve Azerbeycan AB'ne girmeyi istemektedirler.

Kentte yaşlıların hepsi rusça bilmektedir, gençler ise Rusçayı az bilmektedir ve İngilizceye hevesliler ve azda olsa İngilizce bilmektedirler.

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..