Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Güveç Pide Nedir, Nerede Yenir

Güveç Pide Nedir, Nerede Yenir
 

Herkesin sevdiği bir pide çeşidi vardır. Kimi açık sever kimi kapalı… Kimi çayın yanına kır pidesi sever kimi incecik Bafra Pidesinden vazgeçmez. Peki ya Güveç Pide bilir misiniz? Ben bilirim, üstelik iyi bilirim, hatta en güzelinin nerede yiyebileceğiniz hakkında öneride bile bulunabilirim: Eyüp Sultan Güveç Pide

En güzeli için öneride bulundum ama itiraf ediyorum, Güveç Pide İstanbul Eyüp Sultan semtinden başka bir yerde yapılıyor mu bilmiyorum .  Yıllar önce Kadıköy Bahariye’de bir girişimci denedi, çok da lezzetliydi ama lokasyon hatası nedeniyle hedeflediği sayıda ziyaretçiye ulaşamadı ve macerası kısa süreli oldu.

NEDİR BU GÜVEÇ PİDE?

Aslına bakarsanız güveç pidenin bayağı geçmişe dayanan bir hikayesi var. Mekanın içinde bir panoda anlatmış  sahipleri:

1940’ların sonuna doğru Eminönü Küçükpazar’da Aziz Pehlivan olarak bilinen esnaf ilk defa Güveç Pide’yi yapmış.  Bu yeni tür pide o kadar sevilmiş ki, bugün bu işi sürdüren esnafın dedesi olan girişimci ilk güveç pide mekanını Eyüp Sultan’da açmış. Yıl 1958.

Mekanın ismi değişse, hatta şubeleri bile açılsa da hikayesiyle deden torunlarına uzanan bir yolculuğu var. Diğer şubeleri nerede bilemiyorum ama bu uzun yolculuğa Eyüp Sultan çevresinde rakipler de eşlik ediyor. Anlayacağınız, adım başı güveç pideci var.

Benim bu pide çeşidi ile tanışmam ise 1980’lerin başlarına rastlıyor. Mekan gördüğü tadilatla değişse de bugün bile duvarlarındaki çiçek desenli mavi fayanslar dün gibi aklımda.

PEKİ, NEREDE BU TARİHİ MEŞHUR EYÜP SULTAN GÜVEÇÇİSİ?

Adres, yön tarifim detaylı değildir ama pratiktir: Sırtını Eyüp Sultan Camii’ne ver, sağ taraftaki trafiğe kapalı yürüyüş caddesine doğru ilerle ve sağdaki ikinci güveççi. Navisyonun dediği gibi; hedefinize ulaştınız.

Küçücük bir mekan, hepi topu 8/10 masa var. Öğle saatlerinde anında yer bulmak zor olabilir ama sistem ye-iç-kalk üzerine kurulu. Anlayacağınız tam bir fastfood. Kısa sürede yer açılır açılmasına da, bundan öte beklediğinize değer.

Sirkülasyon o kadar yüksek ki, masaya oturur oturmaz sipariş veriyorsunuz, saniyesinde siparişiniz servis ediliyor ve fırından o an çıkmışçasına sıcak.

Klasik mayalı hamur ve klasik kıymalı harçtan nasıl oluyor da klasik pideden farklı bir şey çıkıyor sormak lazım. İşin sırrı baharatlarda mı? Fırınlamada mı? Bilemiyorum. Ama cevabını bildiğim bir şey var ki; açken önüme iki alternatif gelse; “Pide mi?  Güveç Pide mi?” Cevabım her şartta Güveç Pide

http://aslininsureti.com/yedim-ictim/guvec-pide-nedir-nerede-yenir/

 

Aslı’nın Sureti

*.*.*.*.*

Aslı’nın Suretini sosyal medya hesaplarından takip etmek ister misiniz?

Facebook:https://www.facebook.com/Aslının-Sureti-1065930830209554

Twitter:https://twitter.com/aslininsureti

 

Gezdim Gördüm, Yedim İçtim ve İzledim kategorilerinde daha fazla yazı için > www.aslininsureti.com

 
Toplam blog
: 183
: 1217
Kayıt tarihi
: 27.09.17
 
 

Ben Aslı…  'Takvim Yılı – Doğum Yılı hesabının sonucu giderek yükselmesine, aynaya baktığında kaz..