Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '07

 
Kategori
Mesleki Eğitim
 

Güvenlik ve işsizlik

Güvenlik ve işsizlik
 

Merhabalar;

Günlük gazetelere, akşam haberlerine bir göz gezdirdiğimizde işsizlikle ilgili bir habere, kazanç azlığından kaynaklanan öldürmelere, yaralamalara, intiharlara mutlaka rastlarız. Eline mikrofon verilen insanların büyük bölümü mutlaka işsizlikten bahseder. İş Kurumu (iş ve işçi bulma kurumu) kayıtlarına bir bakın bir sürü iş arayanlarla işçi arayanlarla doludur. Kahvehanelere bakın işsiz insanlarla doludur. İşçi iş arıyor. İşveren işçi arıyor. Peki arz ve talep niye buluşamıyor?

1. İşveren kalifiye eleman arıyor. İşçi kalifiye değil. Neden? Sertifika programlarına vereceği parayı fazla buluyor. Bu sebeple de aylardır hatta yıllar boyu fazla para alabileceği işlerden uzak kalıyor. Halbuki bu programlara katılsa işveren tarafından tabiri caizse kapılacak veya kendisi iş seçer duruma gelecek. Ama olmaz para gidecek ve de aylar boyu iş bulamayacak.

2. Emek çekmeden yemek istiyor. Yani tembelliğe alışmış. Ben harcama yapmadan bana iş bulunsun. Üstelik ne zaman alışmış tembelliğe yürümeye yeni başladığı zamanlar. Koltuğun üstüne tırmanmak istediği zamanlar yardım etmişiz biz çıkarmışız koltuğa. Niye? Ben çektim oğlum çekmesin. Ben rahat etmedim kızım rahat etsin diye diye tembelliğe alıştırmışız insanımızı.

3. Piyango bileti almadan ikramiye bekliyor. Yani iş aramadan işin kendisine gelmesini bekliyor.

Biraz da kendi sektörümün durumundan bahsedelim. Ben Özel Güvenlik Eğiimi yaptırıyorum. Kursiyer bulmak için mahalle mahalle dolaşıyor, gazetelere reklam veriyor, eğittiğim kursiyerlerimi de patronumun Özel Güvenlik şirketinde çalıştırıyorum. Buna rağmen her ay bir sınıfı zor açıyorum. Diğer Özel Güvenlik şirketleri benim eğittiğim insanları hemen kapıyor. Buna rağmen hala eleman arıyorlar.

Otelleri dolaştım bugün. Sürekli eleman talepleri ile karşılaştım. 600 Ytl. maaşla kemerde oturan güvenlik elemanı bulamıyorum. Şu anda Anttalya'da 200 Özel Güvenlik elemanı olsa işi hazır. Ama yok. Gazetelere bakıyorum. Bay güvenlik elemanı, bayan güvenlik elemanı arayanlar sıra sıra dizilmiş. DURUM Türkiye geneli ile diğer sektörlerle aynı.

NETİCE İşsiz kardeşlerime sesleniyorum. Kişiliğinize uygun sertifika programlarını takip edin. Başlangıçta belki birazcık masraf edeceksiniz ama sonrasında rahat edeceksiniz. Ve mutlaka okuyun. Bir yükseğini okuyun.

Ve unutmayın ÇOCUKLARA YARDIM konusunu bir kere daha düşünün. Sağlıcakla kalın. Mutlulukla kalın. Antalya'dan sevgi ve saygılarımla.

 
Toplam blog
: 3
: 3613
Kayıt tarihi
: 25.11.06
 
 

Jandarma Astsubay Emeklisiyim. Özel Güvenlik Eğitim Merkezi yöneticisiyim. Memleketsever öncelikle "..