Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '06

 
Kategori
Sertifika Programları
 

Özel güvenlik ve kariyer...

Özel güvenlik ve kariyer...
 

1962 Konya doğumluyum. İlk, orta ve lise tahsilimi Konya'da tamamladım. 1980 yılında Jandarma Astsubay okuluna girdim ve 1981 yılında mezun oldum. Bilecik, İstanbul, Yalova, Hakkari, Şırnak, Uşak, Elazığ, Çorum, Kars, Osmaniye ve Erzurum İllerinde değişik kademelerde çalıştım. İşletme Fakültesi tahsilimi meslek içerisinde tamamladım. 2003 yılında Erzurum İl Jandarma Komutanlığından emekli oldum. 2003-2004 yıllarında Kemer Magıc Lıfe otelde 14 ay güvenlik amirliği yaptım. Özel güvenlik şirketi adına otelde çalıştığım için güvenlik şirketinin otelden ayrılması ile birlikte ben de ayrılmak zorunda kaldım. 2005 yılında Manavgat Can Özel Güvenlik Eğitim kurumunda 12 ay yöneticilik yaptım. Evimin Antalya'da olması sebebiyle gidiş ve dönüş problemlerini dikkate alarak buradan ayrıldıktan sonra 2006 yılı başında Antalya SİSTEM YAVUZLAR Özel Güvenlik Eğitim Merkezinin yöneticiliğine başladım. Halen aynı yerde çalışmaya devam ediyorum.

"Kişinin en iyi yapabileceği iş en iyi bildiği iştir" sözünden yola çıkarak Özel Güvenlik işine girdim. Özel Güvenlik yöneticilik bazında personel idaresinden ibaret gibi görülür. Ama detaylara girdikçe bunun böyle olmadığı ve asla olmayacağı ortaya çıkıyor. Mevcut işe doğru elemanın aranması, bulunması ve bulunan elemanlar içerisinden seçimi, bu elemanların doğru yerde görevlendirilmesi, işyeri yönetimi ile koordinasyon, diğer departmanlarla koordinasyon, uygulamalardaki elemandan kaynaklanan aksaklıklar, yasal prosedürlerden kaynaklanan aksaklıklar, işletme yöneticilerinin özel taleplerinden ortaya çıkan aksaklıklar, TÜM BUNLARA KARŞI DOĞRU HAREKET TARZLARININ SEÇİMİ özel güvenlik yöneticisinin ilgi alanındadır.

Bunların hepsi özel güvenliğin uygulama alnına aittir. Bir de bunun eğitim tarafı vardır. Yani işin MUTFAK tarafı. İlk yazım olması sebebiyle fazla detaya girmek istemiyorum. Ancak ilerideki yazılarımda bu konuların detaylarına gireceğim. Hatta mevcut iletişim ortamındaki iş arama adresleri hakkında da detaylara gireceğim.

Peki ne yapalım? Özel Güvenlik sektörüne ilk girecekler için ilk tavsiyem; eğitim kurumlarına giderek eğitimini almaları. Daha sonra Özel Güvenlik Kimliklerini alarak kendilerine kariyer yapabilecekleri, eğitimlerine uygun iş bulmaları. Her şey iyi tamam da niye kariyer? İnsanların mutlu olabilmeleri için sadece iş bulmaları yeterli değildir. İş bulduğu zaman o an için mutlu olurlar. İleri zamanlarda bu, o kişiye yetmeyecektir. İlerlemenin olmadığı yerde tekdüzelik insanlara mutluluk vermekten ziyade mutsuzluk vermeye başlar. Kişi mutlu olmadığı yerden ayrılmak isteyecek, yeni arayışlara girecektir. Bu sebeple kariyer yapabileceği yere müracaat etmesinde fayda vardır.

Şimdilik bu kadar. İleriki günlerde her biri ayrı araştırma konusu olacak yazılarımı yayınlayacağım. Antalya'dan sağlıklı ve mutlu günler dileklerimle...

 
Toplam blog
: 3
: 3613
Kayıt tarihi
: 25.11.06
 
 

Jandarma Astsubay Emeklisiyim. Özel Güvenlik Eğitim Merkezi yöneticisiyim. Memleketsever öncelikle "..